Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 april 2012

Schäferhund och lite annat....

Av Malin wiper - 26 april 2012 17:00

I går var vi en sväng till syrran och svågern också. Dom gjorde så fint förra året utanför sin trädgårdsgrind, och nu är det dags igen och det är så fint.  Dom har snäckor i gruset runt krukorna och samma som här finns på andra sidan grinden. Sen har dom två uteplatser en på framsidan av huset och en på baksidan. Dom bor i ett slags radusliknande bostad. Jag tog lite bilder hos mamma men hon var inte i så bra form och rätt orolig. Hon hade svårt att sitta stilla vid kaffebordet och sa att hon måste hem till sina barn... man blir påverkad av att ha en förälder som försvinner mer och mer mentalt


Här ser man att svågern tränas deras hund Axa i Agility men två gånger i veckan så är dom på en agilitybana med många hinder att både hoppa och krypa igenom. Hon gillar att träna och lär sig snappt.  Axa varken hoppar eller skäller när man träffar henne utan kommer fram till oss för att hälsa när hon får kommando från min svåger. Klicka här för att läsa om Agility  



Här ser ni deras förra hund som hette Fia-Lotta hon var en korsning mellan Berner Senner och Golden Retriver. Hon var också en jättefin hund som vi tyckte mycket om 

 

Dom har köpt en sån fin lampa ovanför sitt nya matsalsbord. Ovanpå sitter det flera ljushållare för värmeljus.


Denna golvlampa är också nyinköpt.



Denna lite Chabby Chickliknande klocka hade dom också köpt nylingen. Klicka här för att läsa om Chabby chic


På baksidan av huset har dom förberett för vårens och sommarens skörd. Dom matar fåglar så man får se många sorter när man tittar ut.           



Här ser ni deras hund chäferhund Axa. Hon är lättlärd, personlig och kärleksfull hund.  Klicka här för att läsa om Schäferhundar



Här har hon lagt sig framför rumsbordet, hon är trött efter att ha varit på hunddagis några timmar och lekt av sig.



Efter en stund såg det ut så här....  Tyvärr fick vi ingen möjlighet träffa deras två katter Pip-Larsson och Nisse för dom var ute på äventyr....  


 

Här kommer Lou Reed med "Good Evening" och detsamma säger jag till er alla. Jag är så trött nu så jag kommer in på era bloggar i morgon.  Klicka här för att komma in på hans hemsida

  

 
 
Cattis

Cattis

27 april 2012 08:46

Vad glad jag blev när jag läste "hunddagis"
Allt för många hundar får stanna hemma ensamma när matte och husse jobbar. Några timmar går bra men inte en hel dag.
Är deras vovve där varje dag på hunddagiset?
Har inte hört att det finns här men nu ska jag kolla för ifall man skulle behöva det någon gång i framtiden. (tror inte det)

Ungefär så stor som den schäfern är kommer Shivas att bli.
I grunden är Shivas en vit långhårig schäfer men har nu blivit en en egen ras. Finns lite spännande läsning om rasen vit herdehund på nätet.

Nu sken solen upp så nu blir det en skogspromenad idag igen.
Varje dag och det är såååå härligt.

♥ Kram vännen ♥

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 april 2012 09:32

Hunden är bara där ca 2 gånger/vecka och bara några timmar för att få leka i en hage med andra hundar. Vad häftigt att Shiva kommer att bli så stor. Jag måste gå in och läsa lite om din hund

Här kommer solen fram ibland

Då får du motion och att gå i skogen med en hund måste ge mycket

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards