Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 april 2024

Forumfrisören Västerås, The Seekers Direkten, Röda Korset och The Hollies

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30


 

I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och med att dom även har behållit en stil från 1950-1960-talet. Man kan inte beställa tid där utan det är drop in hela tiden. Det är så populärt så det kommer in folk hela tiden


 

Här försökte min man fota mig men jag vände mig bort. Som ni ser så är det väldigt retro, vintage och såna formen är tidlösa

 

                                                

Klicka här för att se när jag var dit 20 februari. Klicka här för att se när jag var dit 19 december 2023. Där ser man lite mer av inredningen


          

The Seekers med I'll never find another you. The Seekers var en Australiensk folk- influerad popgrupp som ursprungligen bildadeas i Melbourna 1962. 


 

Här kom jag med lite utan att vilja, ingen bra bild på mig 


 

Allt är i orginal så även denna snygga tidlösa väggklocka


 

Ovanpå en bokhylla kunde man se dessa figurer där dom fått fram deras rörelser så bra. Gissar att det är ljusstakar för värmeljus


 

Efter det var vi så fikasugna så vi gick in på Direkten där dom har gott fikabröd och olika kaffesorter. Här ser ni en tjej som jobbar där och hon är en riktig glädjespridare så man känner sig verkligen välkommen. Hon tar hand om alla kunder så bra. Dom är jättepopulära så det har blivit en härlig träffpunkt. Kolla in vilket fint hår hon har


 

Här sitter min man och slappnar av efter fikat

 

                                                   

 

 

Här kan man verkligen sitta med sitt kaffe och kolla när folk går förbi. Det är verkligen stort fönster med utsikt. Dom en avdelning till med två bord


 

Efter det så gick vi in till Röda Korset second hand och där hittade vi ett fynd i form av en luftfuktare. Vi har lite torr luft i vår lägenhet och det mår inte min man så bra av. Denna luftfuktare är en  Wilfa modell HU2W-300 och den kostade endast 75 kr. Köper man samma luftfuktare ute på butik så har dom kostat 600 kr. Begagnade så är dom mycket billigare men jag har inte sett nån för bara 75 kr. Wilfa har fått bäst i test

 

                                       

 

I dag skall vi till Röda Korset som har modevisning, musikunderhållning, dansgrupp och härligt fika. Hålltider från 11.00-16.00 Klicka här för att se hela programmet gällande underhållning, dans och modevisning

 

        

The Hollies med The air that I breath 


   

Denna såg jag också på Röda Korset och visst är första kyssen nåt alldeles speciellt?, när det känns rätt. Klicka här för att höra Cher sjunga en låt som innehåller ordet Kiss/kyss


 

En shoppingvagn som mist sin väska

 

  

Avslutar med en bild från vår balkong i förra lägenheten i Hallstahammar. Där hade vi även krukor mot väggen och fjärilar i trämaterial. Dessa krukor har vi kvar plus en likadan men mindre storlek. ovanför blommorna ser man lite av badrumsfönstret. Ha nu en härlig lördag kära besökare 

 

#Forumfrisören #retro #Seekers #Direkten #kaffe #Röda #luftfuktare #modevisning #Hollies #kyssen #shoppingvagn 

 
 
Micke

Micke

Lördag 13 april 17:59

Häftigt med lite retro av den modellen, om de sedan är duktiga på det de gör så är det ju optimalt. ;)
En luftfuktare till det priset är ju också optimalt, bara att gratulera.

Ha nu en fin lördag Malin.

http://guldkryckan.blogspot.se

Malin wiper

Lördag 13 april 20:35

Verkligen! Luftfuktaren var verkligen ett fynd.

Ha en skön kväll Micke

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards