Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 april 2024

Av Malin wiper - Måndag 8 april 17:00


 

Vi gick in till Ryns skor i går för jag behövde ett par nya skor av märket Skechers i och med att jag bara har två par av det märket än så länge. Dom känns bäst på mina fötter


 

Jag köpte dessa  Skechers  som satt så otroligt bra och dom är lite smalare och nättare än dom jag har på höst och vinter. Dom kostade 1400 kr men jag hade sparat ihop en summa på några månader. Nu har jag promenerat i skorna i 6 km och det var inga problem alls. Dom ser grå ut på bilden men dom är lite mer gröna


 

Dessa Skechers köpte jag hos dom i maj 2023. Klicka här för att se hela inlägget. Klicka här för att se när jag fotade herrskor hos dom i maj 2023


 

Jag fick lov nu också att fota lite skor där. Jag hade egentligen tänk mig såna här Slip-in skechers men dom passar inte så bra när man som jag skall promenera långa sträckor i dom. Dessa skor finns i många färger så det är bara att välja. Hon som hjälpte mig att komma fram till rätt skor var supertrevlig så man blir alltid väl mottagen där. Sen är det så fint därinne också och det finns nåt för alla

 

                                                          

Numera med min nackskada och besvär med ryggen så kan jag inte gå i vilka skor som helst. Jag skall försöka köpa mig ett par sandaler i Skechers också till sommaren.


 

Detta är Icebug som man även kan ha året om för sulan är lite strävare


 

Här ytterligare några icebug. Det finns massor av såna i olika stilar och färger men jag hade för bråttomt så jag fick inga bra foton på dom som stod på en hylla 

 

        

Jen Jis med These Boots are made for walking (Feat Melody Gardot) Nancy Sinatra cover


 

Vill man ha lite färgstarkt så finns detta också som ni ser ovan


 

Vårskor med kedja på promenadskor har kommit tillbaka. Jag tror det var 1980-talet som dom var moderna men nu har dom uppdaterat skomodellerna. Dom finns i andra färger och modeller också


 

Denna sandal är av märket Scholl och dom var lite annorlunda och jättesnygga


 

Vad jag önskar att jag fortfarande kunde ha såna här med lite kilklack fortfarande men det funkar inte längre tyvärr

 

 

En ännu högre modell


 

Detta är en hylla med prisnedsatta skor och dessa spetsiga verkar vara tidlösa. 


 

Lite andra fina sandaler


 

Denna sko såg jag bland tofflorna och den är superfin och kommer från Rohde

 

Det kommer lite herrskor i nästa inlägg, så fortsättning följer........................


Nu har vi kommit upp till 16 grader varmt och strålande solsken. Hoppas ni har en fin början på veckan. Hjärtlig hälsning från Malin

 

        

Pet Shop Boys med Dancing star 

 

#Ryns #Skechers #Icebug #Jen #kedja #tofflorna #Pet

Av Malin wiper - Måndag 8 april 08:30


 

Lite bilder från Röda Korset och klänningen påminner mig om att dom har modevisning 13 april. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev ang detta. Här kommer en liten blandad kompott med saker av olika slag. Varje gång man går dit så är det nåt nytt och andra saker som redan är sålda. Väska och halsband är också till försäljning


 

Vårjackor till pangpriser. Jag har själv köpt en för bara 70 kr och den visar jag upp i ett annat inlägg

 

 

Helt nya kläder i denna förvaring


 

Barnprovdocka klädd med tuffa kläder


 

Två vita sängbord där dom satt dukar och saker till försäljning. Sängborde är också till salu men jag glömde att kolla priset


 

Denna förvaringslåda kostar 300 kr


  

Dom har massor av tavlor på väggarna till försäljning och denna kostar 50 kr.


           

Duffy med låten Mercy. Jag gillar hennes röst som är personlig, stark, klar och intensiv. När vi sist var till Direkten och fikade så spelades denna låt där. Duffy är en brittisk (Walesisk) soulsångerska


 

Här en röd gammal telefon för endast 50 kr. Såna är ju fina inredningsdetaljer numera


 

En sån där tavla med text


 

Utanför barnavdelningen såg jag denna höga korg med massor av gosedjur för 30 kr/st


 

En lila resväska där priset var satt till 200 kr. Den såg nästan ut som ny



                                                                 


Jag var ute på SVT Play och kollade runt i går och då såg jag att det hade varit en direktsänd show 6 april gällande ABBA, En fest för ABBA. Det har gått 50 år sedan dom vann med Waterloo i Eurovision song contest. Jag blev väldigt förvånad över artisterna dom tagit dit som inte riktigt passade in när det gäller att sjunga ABBA låtar. Det var folk från många delar av världen i publiken så det var feststämming och alla sjöng med. Jag trodde dom skulle ha mer passande sångare men som det var nu så hade dom bara kunnat ha kören och orkestern för dom gjorde bra ifrån sig. Det var ju inga dåliga artister men i detta sammanhang fungerade det inte

 

                                                  

 

Jag är inget fan av Molly Sanden men jag måste säga att hon gjorde bäst ifrån sig. Hon kan ju sjunga ut och det blev lite mer show av hennes nummer. Fast ingen kan göra det så bra som ABBA. Agneta och Annifrids röster ihop var nåt alldeles speciellt. Sen blev man besviken på att ABBA inte själva var där.

 

                         

 

Klicka här för att komma in på ABBA The Museum. Jag skulle vilja åka till Stockholm med tåg och sen gå på ABBA museumet och även träffa min kusin som bor där med sin fru sen många år tillbaka

 

       

Molly Sandén med Gimme! Gimme!. Låten från firande i går på svt. I dag vaknade vi till sol och 9 grader varmt. Jag är inte helt bra i magen än så jag är försiktig med kosten tills vidare. Nu är det bara att gå ut och promenera och njuta av naturen och fåglarna. Ha nu en fin början på veckan kära besökare 

 

                      

#Röda

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2024
>>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards