Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 april 2024

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00


 

I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person

 

                                      

QueChic

 

En liten del av alla goda bakverk


Det bjöds även på saft om man ville ha det


 

Jag valde en äppelkaka, toscakaka och en kladdkaka. Jag brukar inte gilla kladdkaka men denna var supergod i och med det röda ovanpå som var bär av nåt slag och det dämpade ner det mäktiga som kan bli i en kladdkaka så det gifte sig med varandra

 

 

En del av den stora lokalen där man kunde slå sig ner och njuta av kaffe med hembakt.


 

Här ett bord där sygruppen lagt sina alster som var lite av varje. Allt dom säljer går till välgörande ändamål


 

Här ser man en bakdukar, sån som man lägger ovanpå nybakat och dom var så fint broderade. Undrar om det är nån herre med i sygruppen också för det är ju mer vanligt nu att män, syr stickar och virkar än förut.

 

                             

 

Klicka här för att läsa om stickningsentusiasten Markus Haakana. Han blir alltid förvånad när nån berömmer honom för att han varit hemmapappa och stickat. Jag har aldrig förstått sånt heller utan för mig är det självklart att alla man eller kvinna får göra vad dom känner för utan att det skall vara nåt märkligt. 


 

Vi köpte en sån här bomullshanduk som man hänger på ungnens handtag för att torka händerna på men vi skall ha den som en snygg prydnad. Jag gillar grafiska mönster så denna passade jättebra. Jag har aldrig haft nåt sånt förut. 


 

Vi köpte ytterligare fast i annat mönster och färger. Det vi köpte blev inte så dyrt som om man skulle gå på vanliga butiker och köpa liknande. Dessutom är allt handgjort


 

Här ser ni två andra där ena hade bananer som mönster och den andra ärtskidor och aubergine. Dom kostar 25 kr/st.


 

Det var inga dyra priser så vi köpte detta par med virkade grytlappar som var rätt tjocka men inte så stora som dom vi köpt av Barbro. Klicka här för att se några av grytlapparna vi köpt av Barbro för några år sedan. Vi skall testa dom ovan för då har vi några till som vi kan använda. Jag köpte 2 saker till men dom får jag visa i ett annat inlägg

 

                           

Här är några av dom Barbro virkat som vi köpt förut. Dessa använder vi flitigt och dom är lika fina efter varje tvätt. 

 

 

Av denna kvinna köpte vi 5 lotter 10 kr/st. Jättefina priser i form av förkläden, broderade dukar, tygväskor mm 


  

Jag hade tur denna gång och fick vinst på lott nr 34. Jag valde dessa färgstarka sydda grytlappar. Dom hänger nu som en färgklick ovanför diskbänken på en krok. 

 

 

Detta är en stol för barn och där kunde man se dessa roliga kuddar som kostar 55 kr/st

 

Regnet fortsätter men är nu bara lätt regn men vi har hela 8 grader varmt här på morgonen. Ha nu en skön början på den nya veckan

 

        

BJ. Thomas med Raindrops keep falling on my head


#Röda #hembakat #kladdkaka #sygruppen #grytlappar #kuddar #Thomas

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards