Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 april 2024

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30




                     

Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i den ett tag. Då fick vi in lite exra pengar så vi har köpt oss vasitt par jeans på Hälla Shopping i går. Vi behöver lite nya kläder för vi köper inte kläder så ofta nu som förr. Det är toppen när man får tag på nåt på second hand men vi hittade inget denna gång men vi fick nu tag på lite fynd. Min man köpte även en t-shirt och jag sockor

 

                       

Min man köpte jeansen till vänster och dom hade kampanj på ICA Maxi så dom kostade bara 90 kr. Mina till höger fick jag betala 249 kr för. Färgerna stämmer inte helt. Det var så mycket folk så jag blev yr i huvudet och min HSP sprang igång. Vi fick ta oss därifrån så fort som möjligt. Kön var även ringlande till alla kassor. Min man har inte haft några blåjeans på länge och dom jag haft förut på vår och sommar har gått ur tiden. 

 

 

Här ser man att min mans jeans är av lite bättre kvalitet. På bordet där dom låg var det så mycket folk som också ville köpa av dessa jeans som var så kraftigt nedsatta i pris

 

          

Vad passar väl inte bättre då än att sätta in ett klipp med en gammal rockgrupp som hette The Swinging Blue Jeans. Låten heter Don't make me over

 

                                                 

 

The Swinging Blue Jeans var en rock/merseybeatgrupp som bildades i Liverpool i England 1957 som The Bluegenes, ett skiffleband. 1962 förändrade gruppen musikstil och namn.  Medlemmar i gruppen var Ray Ennis på sångRalph Ellis på gitarrLes Braid på elbas och Norman Khulke på trummor. Gruppen var inspirerad av Little Richard och gjorde ofta covers på hans låtar, exempelvis "Tutti Frutti" och "Good Golly Miss Molly". Gruppen var igång tills 2010

 

                                                  

I dag har min man fått en tid till Öron, näsa, hals som är en halvårskontroll gällande hans tungcancer. Allt har sett bra ut vid alla undersökningar och det känns toppen. Tyvärr har min man fått tillbaka sin divertikulit som hållit sig borta i flera år. Hoppas det inte blir värre för då måste han ha penicillin. Den kan även släppa sitt grepp utan medicin om man har tur

 

   

        

The Doors med People are strange. Sångaren Jim Morrison dog 1971 i en ålder av endast 27 år

 

Vi har på morgonen en plusgrad och solsken så det ser ju lite lovande ut. Jag har inte så mycket att skriva om just nu men jag kollar på en del serier som jag skall tipsa om senare. Fredag igen och en helg står för dörren. Hoppas den har nåt bra att bjuda på för er mina kära besökare. Tack för att ni tittade in och ha en härlig dag

 

                              

 

#Hälla #jeans #Swinging #divertikulit #Door

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards