Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 december 2023

Forumfrisören Västerås, Megan Moroney, Douyé och ländryggsbesvär

Av Malin wiper - 20 december 2023 14:30


  

Jag stod inte ut med mitt oklippta hår längre så jag bestämde mig för att gå ner till Forumfrisören och klippa mig. Det är ett ställe jag varit nyfiken på länge. Därinne är det retro 1950-talet till 1970-talet i inredning hur läckert som helst. Dom har fått högsta betyg med 5+ av 5 möjliga. Det är Drop In där hela tiden så man behöver inte beställa tid


                                 

Hon som klippte mig var dotter till han som startade denna frisering 1958. Hon var supertrevlig och klippte precis som jag ville och baktill ser det ut som på bilden. Det blev ca 2 cm kortare och lite uppklippt. Nu känns det mer lättskött och hon hade nån slags balsam hon satt i håret som gjorde att det inte blev så torrt och det luktade ingen parfym. Det hanns inte med nån bild från framsidan men det får jag fixa senare. 

 

                                        


 

Tyvärr fick jag inga bra bilder för det blev lite för bråttomt för det kom ju fler folk och då får man skynda sig. Nästa gång skall jag både ställa in kameran lite bättre och försöka ta lite tid på mig. Friseringen måste ses live för då ser man detaljer på skåpen som står ut från speglarna. 


                                                        

 

Det fanns så många detaljer som jag inte fick med denna gång

 

Jag blev även så glad för att det inte luktade massor av parfym och andra starka dofter på friseringen. Det hon satt i håret luktade knappt nåt heller så jag blev verkligen glad i och med att jag blivit så doftöverkänslig. 

 

 

Jag köpte med mig denna Smooth Creaminal från Vision Haircare. Man tar lite i handen och drar igenom det det i håret och vips så är inte håret så torrt längre. Jag har ju väldigt torrt hår och har haft svårt att hitta produkter som drar ner det torra och frissiga. Produkten är billigare hos denna frisör än på nätet och dessutom kostade klippningen bara 370 kr så jag gav lite dricks. 

 

        

Megan Moroney med Hair Salon (frisersalong) passande till inlägget


 

Här ser tyget ut som typiskt 1970-tal. Klicka här för att läsa om 1970-talet


 

Bokhylla från ca 1960-talet och då höll allt lite längre än nu


 

Dessa prydnadssaker är från Rosa ljung

 

 

Tavla i ett av skyltfönstren

 

       

Douyé Med Have yourself A Merry Little Christmas. Hon sjunger den så soft och härligt. Hon är en nigeriansk jazzsångare som nu bor i Los Angeles, Kalifornien. Douyé har släppt fyra album

 

                                                        

 

Inlägget ovan skrev jag i går som tur är för  jag vaknade med ländryggsbesvär i morse. Aldrig får man känna sig riktigt frisk. Det var inte värsta sorten som jag fick första gången för ett antal år sedan men det är en sån obehaglig känsla. Det som är jobbigt är att man inte kan sitta längre stunder utan det är bäst att röra på sig         

 

Jag fick göra bindvävsmassage, ta värktabletter och sitta med icegelépåsar (Nexcare Cold Hot pack) på ländryggen och sen gå ut och promenera ett tag. Vi som skulle ut och äta på restaurang i eftermiddag med min mans bror. Det gör att min man får gå utan mig. I går hade vi ingen snö alls men nu har det snöat rätt mycket och vi har nollgradigt. Det tar sån tid för mig att blogga nu så vi får se hur det går. Ha nu en skön fortsättning på dagen

 

                                   

 

#Forumfrisören #Megan #1970-tal #bokhylla #Rosa #Tavla #Douyé #ländryggen

 
 
Ingen bild

Bittan

20 december 2023 15:53

Hej Malin! Jag skickade ett e-post till dig nu.
Så tråkigt att du har värk I ryggen hoppas du blir bättre snart.
Ha det så bra du kan trots värk!
Kram från Britt-Marie ❤️🎅❤️

Malin wiper

20 december 2023 20:10

Jag var lite sent ute på emejlen för jag har promenerat för att ländryggen skulle kännas lite bättre. Har svarat dig nu

Tack snälla du för omtanken

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards