Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 december 2023

Av Malin wiper - 18 december 2023 09:00






                                             


 

Jag har sett en film på SVT Play som heter De bästa åren från 2020. Regi: Gabriele Muccino. I rollerna: Micaela Ramazzotti, Pierfrancesco Favino, Kim Rossi Stuart, Claudio Santamaria, Nicoletta Romanoff m.fl 

 


  


Ett romantiskt drama om vänskap och kärlek under fyra decennier i Italien, från tidigt 1980-tal till nutid. De tre barndomsvännerna Paolo, Giulio och Riccardo gör allt tillsammans men när de träffar den vackra Gemma förändras deras liv för alltid. Filmen är inspirerad av Ettore Scolas "Vi som älskade varann så mycket".  


  

Det var mysigt att få följa 3 personer genom 40 år av vänskap med början 1982. Jag gillade filmen som var välspelad och flöt på riktigt bra. När en film haft en bra casting och fått fram rätta personerna till rollerna så blir allt trovärdigt. Härligt med en film som är storslagen i det lilla. Jag är ju även ett fan av det italienska språket så jag kastades tillbaka till då jag själv varit till Italien 2 gånger. 

 

       

Jag ger filmen 4 filmklappor i betyg av 5 möjliga


          

Trailern till filmen

 

 

Detta vinglas med ett tomt paket cigarretter bredvid såg jag i går i centrum. Det stod på ett broräcke över Svartån. Det skålar vi på då jag önskar er en härlig början på veckan fram mot julen. Vi har 5 grader varmt just nu och snön är snart borta

 

         

Romantisk Italiensk musik med spektakulära naturvyer från Italien i 4K för relaxing. Det kan behövas så här före jul för dom som känner julstressen i och med alla krav. 

 

 

Eller en Italiensk pizza. En tom pizzakartong som jag fotade i centrum och den låg på en av tre svarta kuber som är sittplatser vid en fontän

 

#Bästa #Gabriele #vinglas #relaxing #pizzakartong

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards