Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 december 2023

Av Malin wiper - 5 december 2023 10:00



                        


Jag har fått ett tips på en kall sås till lax av en bloggare som heter Maria. Vi äter ju ofta ungsstekt lax.


Man blandar Creme Fraiche med gräddfil, lite majonnäs och hjortronsylt. Man får prova sig fram och vi tog 1 dl creme fraiche, 1 dl gräddfil, lagomt med majonnäs och sist hjortronsylten men inte så mycket.


 

Här ser man ingredienserna.                                     

 

 

Så här ser den ut klar i en skål och den var supergod. Tusen tack Maria från bloggen Storlurs 

 

                         

Sen hittade jag en sås vi gjorde själva för rätt länge sen som jag hittade långt bak i bloggen. Här kommer receptet på den:

 

Sås till laxfilè

2 personer

1-2 dl grekisk yoghurt (finns nu på 2 dl burkar).
1-2 tsk hjortronsylt
nymalen svartpeppar

Blanda allt och låt stå i kylskåpet en stund före servering

Passar även till varmrökt lax

 

         

Mapei med Minns i Kväll (Save Tonight) en låt hon även sjöng i Så Mycket Bättre. En Eagle Eye Cherry. Hon gjorde låten till sin egen. Jag gillar både henne och Eagle

 

               

Nu kommer det gå fort fram till jul och det är så skönt att vi bestämde att vi inte har några måsten i jul. Bara åka iväg till min son och göra vad som faller oss in och äta nåt gott. Sen har han sån stor 3D tv så man kan kolla på nån serie eller film senare på eftermiddagen. Vi borde uppdatera oss men vi har haft så många andra utgifter så det har inte räckt till en ny större tv skärm. Vi vaknade till ett magiskt vitt vinterlandskap med 14 grader kallt, burr!!. Det blir till att dela upp promenaderna i dag i och med kylan. 


 

Med denna bild som jag tog på en av våra promenader önskar jag er en härlig tisdag.

 

#sås #hjortronsylt #Mapei

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards