Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 februari 2024

Forumfrisören, nya glasögon, Östen Warnebring och Mark Knopfler

Av Malin wiper - Tisdag 20 feb 16:30



 

Jag blev så otroligt glad och uppåt i dag för det värsta besvären släppte i ryggen. Då kunde jag äntligen gå och klippa mig hos Forumfrisören. Min man tog denna roliga bild på mig då jag var färdigklippt och stylad. Jag ville bli klippt bara 2 cm och lite etappklippning (uppklippt), och jag blev lika nöjd som förra gången. Hon har bara Drop In så det var redan två stycken som skulle klippas så gick vi ut i centrum och både handlade och promenerade. Vi gick tillbaka efter en timme och då var det min tur. 

 

Klicka här för att se när jag var dit sist. Fick inga bra bilder nu för det kommer folk dit hela tiden och då är det svårt att fota. 

                                 

Sliperi Eggen 

  

En av bilderna kunde jag använda och det är en del av skinnsoffan och lite prickiga detaljer

                     

 

Efter mina fyra ögonoperationer så var jag tvungen att köpa nya glasögon (Specsavers) för jag har fått så mycket bättre syn. Kan till och med se utan glasögon men jag ser ett snäpp bättre med glasögon. Förut hade jag en styrka av +4,5 nu har jag endast +0,75. Det gör att dom är mycket lättare och jag köpte dessa ovan som inte är så stora som modet är nu men dom är större än dom jag hade förut och mer avlånga. Jag ville ha i blå färg denna gång för jag hade vinröda förut. Nu är vi ju tillbaka till 1970-1980-talet då glasögonen var enormt stora runda eller stora fyrkantiga som en tv bild från förr. Jag har redan gått igenom detta mode då det begav sig

 

                                       

 

        

En tillbakablick på Melodifestivalen 1967. Här med Östen Warnebring och låten Som en Dröm. Årets Mello är inte mycket att hänga i julgranen som dom sa förr. I år är nog det sämsta året jag varit med om. Denna låt passar bra för jag klipper mig numera på ett häftigt retroställe. Östen dog 2006 71 år gammal

   

 

Här ser man mer hur färgen ser ut och den är lite blålila och matt. Köpte även solglasögon med styrka i och ett par displayglasögon. Det blev bara 8000 kr för 3 par och det har jag betalat förut för endast ett par.

 

 

Vi promenerade omkring bland dom fina stenhusen lite utanför centrum

 

          

Mark Knopfler med The Trawlerman's song. Jag blev lyrisk när jag hörde den, så vacker, njutningsfull och vilka fantastiska bilder i klippet. Jag gillar melodiska låtar


 

Så här såg det ut då vi promenerade hemåt på snöfria trottoarer. Det blev två inlägg i dag. Ha nu en skön eftermiddag och kväll kära besökare. Längre fram på bilden ser man ett matställe som heter Gröna Woken. Den har funnits länge och verkar vara populär. Vi skall testa att köpa hem lite så småningom 

 

                                                     

 

#Centrumfrisören #prickiga #glasögon #Östen #Mark

 
 
Ingen bild

SmålandsJenny

Tisdag 20 feb 17:25

Jag va på specsavers idag, min syn hade inte ändrats sedan 2019 när jag va hos dom sist. Va ändå "tvungen" köpa nya glasögon för mina nuvarande har lite för uttalade repor som stör ögonen. Blev ett par vanliga och ett par solglasögon för bara 1572 kr, sparade 2395 på solglasögonen va gratis och undersökningen va halva priset.

Malin wiper

Tisdag 20 feb 17:41

Det låter ju helt fantastiskt. Ja du glasögon håller inte hur länge som helst. Vilken tur du hade som slapp undan så billigt.

Ha en skön kväll
Hälsning från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards