Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 februari 2024

Av Malin wiper - Tisdag 13 feb 10:30


 

Här kommer en blandad kompott från både en promenad och lite annat. Jag dåligt med bilder nu så jag får pussla ihop inlägget. Det byggs så det knakar när man promerar från oss ner mot centrum där det ligger massor av skolor och nu skall det bli fler. Här ser man en av flera lyftkranar


 

Här mellan husen ser man en av skolbyggnaderna som snart är klar och det kommer att bli högstadie och gymnasieskola. Det i samverkan med Västerås stad och Jensens grundskola. Det står snart färdigt flera byggnader till för att användas som skolor i närheten

 

          

Jackie Wilson med Your love keeps lifting me, higher and higher


 

Än är det inte dags för dessa redskap för nu har vi ett vinterland igen. Det snöar för fullt och ser ut som vi fått julafton igen.


 

När man går ner från oss till ICA Ettan så har denna Gideonsbergs Kiosk funnits men nu är den helt plötsligt borta. Den har flyttat till Tunby Kiosken. Det har försvunnit både apotek, restaurang och flera andra ställen sen vi flyttade hit för snart ett år sedan. 

 

                                                      

 

Vi var ner till ICA Ettan i går för jag hade fått slut på min hårbalsam. I vanliga fall så brukar jag köpa sånt på apoteket för där har dom sånt jag vill ha. Jag blev lite besviken för dom hade inte en enda hårbalsam som var utan parfym på ICA Ettan. Det har jag inte varit med om förut och nu som det är så viktigt att tänka på miljön och oss som är allergiker. Jag frågade en personal och han kunde inte hitta nån heller och blev väldigt förvånad. Så jag får ta mig ner till centrum så fort jag kan och köpa där. 

 

                           

     

Här en minnesbild på min son och mig från 10 oktober 2021. Vi befann oss på Mel's Garage i Enköping för att kolla runt på gamla fina veteranbilar och sen tog vi en fika i deras häftiga retromöbler. Min man fotade oss. Denna bild kom inte med i bloggen då så jag tar med den nu 

 

        

Mel's Garage 19 juli 2019. Ett av mina bildspel från Mel's 

 

 

Här står min son framför en av alla fina bilar på Mel's. Nu var det ett tag sen vi var dit så nästa gång vi åker till min son så skall vi in där och kolla runt och fota

 

                    

Nu har jag bara att önska er mina kära besökare en härlig tisdag i det vita vinterlandskapet. Hoppas ni får en toppendag. 

 

 

#lyftkranar #Jackie #Tunby #Ettan #minnesbild #Mel's #bildspel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards