Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 februari 2024

Av Malin wiper - Torsdag 22 feb 07:15


 

Jag fotade några kajor i går som hade hittat en påse där det fanns godis kvar i. Dom var där och ryckte i påsen och fick i sig lite. Trist ändå att det slängs förpackningar istället för att slänga dom i en papperskorg eller ta med hem och slänga. Börjar fåglar och andra djur äta på förpackningarna så kan dom dö, många har redan gjort det. Vi har inte råd att mista våra fåglar och andra djur som lever sida vid sida med oss

                             

Klicka  här för att se en dokumentär gällande våra insekter som är lika viktiga dom för vår överlevnad


 

Den ena tog för sig av godsakerna


  

Här ser man att det finns en del kvar i påsen 


 

Såg en gul cykel som stod lutat mot ett hus och lyste upp. Gult är verkligen inte fult 

                         

         

Donovan med Mellow Yellow. Han är en av mina ungdomsidoler. Donovan är en skotsk musiker, sångare, låtskrivare och producent. Han började sin bana 1965 och gjorde flera internationella hitsinglar och album under det sena 1960-talet. Hans stil blev symbol för Flower Power eran med dess blandning av folkmusik, pop, psykedelisk rock och jazzstilar 


 

I en trädgård på hemvägen från en promenad såg jag en fotboll, barnbil och en skottkärra


  

En vattenkanna barnleksak hade hamnat mellan bräderna på ett staket

 

 

Hade inne en pelargång häromdan och här ser man ytterligare en inne i centrum

 

 

På väg hem genom en tunnel upp på andra sidan vägen. Vi promenerade drygt 4 km men gick ut ytterligare en gång. Det regnade i går men var vindstilla


         

Tony Joe White med Disco Blues. Tony Joe White var en amerikansk singer- songwriter och gitarrist, mest känd för sin hit "Polk Salad Annie" från 1969 och för Rainy Night in Georgia. Han skrev låten Steamy Windows som blev en hits för Tina Turner 1989. Klicka här för att läsa lite mer om honom

 

 

I går såg jag detta hjärta ligga på en trottoar i centrala Västerås. Då tänkte jag på min bloggvän Wionlettan. Hon stötte ofta på hjärtan lite överallt av alla de slag då hon var utomhus. Hon har inte setts till på ett tag på sin blogg så jag saknar henne. 

 

Nu ger vi oss iväg till min son i Enköping för att åka runt lite och bara ha det bra. Äta ute och upptäcka lite annat än det vi gör här varje dag

 

               

 

#kajor #förpackningarna #cykel #Donovan #vattenkanna #pelare #Tony #hjärta 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards