Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2024

Av Malin wiper - Onsdag 7 feb 12:45


 

Här kommer lite bilder jag tog på Öster Mälarstrand 2 februari i år. Jag såg ett par som var på väg ner på isen och dom skulle åka skridskor där. Jag frågade om jag fick fota dom, och det gick bra


 

Här åker kvinnan iväg på sina skridskor och man såg att hon inte var nån nybörjare. När jag såg henne så blev jag själv så sugen på att åka skridskor och all nostalgi från förr sköljde över mig. Tyvärr så skulle det inte fungera med mina skador i ryggen för ramlar jag då är det kört tyvärr

 

                                                  

 

Mannen var lika vältränad han, så här åker dom ut på äventyr på den tjocka isen


 

En till bild på kvinnan då hon tar sats och farten går upp. Önskade att jag hade filmat dom istället


 

Så här ser det ut lite längre ut på isen och dom flesta båtarna är på land nu


  

På en trävägg vid en stor brygga ser man denna skylt där det står: Kokpunkten som är ett actionbad


 

Här halkade vi omkring rejält så det var som en skridskobana. Till vänster ser man The Steam Hotel och dit åker många kändisar för att bo bra och äta gott i en fantastisk miljö. Vi har själv varit inne där och druckit en cappuccino i baren och det var inte så dyrt men att äta och bo där är en annan femma

 

Klicka här för att se Sveriges Coolaste Hotel. Klicka här för att se Sveriges billigaste VS dyraste hotell

 

         

Zach Bryan med Traveling Man


 

Den här skulpturen har jag fotat några gånger och den tycker jag är jätteläcker. Skulpturen går under namet Ljusträd. Den är skapad av Gustav Kraitz 


 

Här ser man det gamla Rådhuset bortom svartån. Till vänster ser man en buss där man kan GeBlod. Jag har försökt göra det sen jag var 55 år gammal men dom har hela tiden sagt att jag var för gammal. Sen såg jag att en person som var över 80 år hade fått ge blod. Jag har aldrig haft blodbrist och har fantastiskt bra blod och blodvärde. Dessutom har jag en blodgrupp som dom behöver blod från. Blodbruppen A RH negativ. Till råga på allt så rådde det blodbrist en av gångerna

                                                                        

 

En tavla jag fotade från Ekströms Konst skyltfönster häromdan. Jag gillar fåglar till tusen och när jag började fota på riktigt då jag blev utbränd så har jag kommit närmare dessa varelser. 


         

Detta är ju för häftigt och rörande. Undulat Tico sjunger Everybody Hurts (cover) tillsammans med Michael Durso och Tico & The Man

 

I dag har vi minus 4 grader kallt, vindstilla och solsken. Vi har varit ner till ICA Ettan för att handla lite och sen skall vi ta en längre promenad. Det hände inte så mycket här just nu. Ha nu en fin onsdag kära besökare

 

                                      

 

 

#skridskor #Kokpunkten #Steam #Zach #Ljusträd #Gustav #Ekströms #Tico

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards