Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2024

Av Malin wiper - Torsdag 8 feb 09:00


 

I går promenerade vi ner till ICA Ettan för att handla lite och det blev två tygkassar med mat. Det är en fin butik som är välbesökt. Det har alltid kommit billigare erbjudande på laxsida på butikerna men nu var det ett tag sen och jag längtar efter att få äta lax. Det har blivit så dyrt och även dom styckfrysta har höjts i pris. Kom ihåg när jag bodde i Göteborg och det fanns en del fiskrestauranger där man kunde äta både lax, piggvar och annat. Det var så mycket billigare då så man kunde gå ut och äta sånt utan att bli ruinerad.  

 

 

På vägen dit såg vi detta äckliga som var spritt på gatan. Matrester, burkar och annat gegg och i påsen så låg det tomma plastflaskor och matkartonger


 

Kolla in hur äckligt det såg ut. Jag skulle ha viljat vara där för att se när detta hände och hur det gick till


 

Efter det så gick vi förbi denna inglasade balkong med en sån där boxdocka. Hade jag inte vetat vad det var så hade jag nog blivit lite uppskrämd för dom ser så grymma ut. Denna har ju till och med kläder på sig

 

        


Rocky Baloba theme song till filmen Rocky


 

Jag fotade en skata som vände på huvudet när den såg mig stående där med kameran


 

Ytterligare en skata och den såg lite missnöjd ut, som att den tänkte: kom inte här och stör


 

En guldig cykel som blev lite mer gul på min bild. I dag har vi minus 5 grader kallt och små små lätta snöflingor som faller ner. Vintern är inte slut än så vi får nog dras med detta ett tag till

 

        

Maroon 5 - Memories flute cover med Swarnim Maharjan. Jag önskar er en lugn och fin början på dagen. 

 

             

 

#Ettan #laxsida #matrester #boxdocka #Rocky #skata #Swarnim 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards