Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 februari 2024

Av Malin wiper - Onsdag 14 feb 08:45


 

Vi var in till Röda Korsets second hand i går för att både fika och lämna lite saker som vi ville bli av med. Här där det står hyllor med glas, porslin och lite annat, här hade dom 3 stora runda cafébord förut så vi blev så förvånade. Dom är så kreativa och ändrar ofta om så det blir omväxlande

 

 

Så här såg det ut förut när caféborden stod där mot fönstren

 

 

Nu ser det ut så här med caféborden i en egen inhägnad och det såg mysigt ut men det blev lite trångt och man har inga fönster att se ut från. Så kändes det dan efter då vi gick in dit och då var det fullt i cafédelen. 

 

 

Här satt vi och tog en fika med bullar. Min man tog Oboy! och jag kaffe

 

 

Nu är det Alla Hjärtans Dag och det märktes i går i deras stora skyltfönster. Det är så härligt att vi har Röda Korset som arbetar för att hjälpa utsatta människor och nu har vi ju ett ännu värre världsläge. Tur att second hand finns för vi har ju fått det så mycket sämre här i Sverigen också så det är toppen att kunna köpa begagnat

 

           

Virtual Orchestra med What the world needs now ( Burt Bacharach cover). Vilken önskedröm om alla männskor föddes med inbyggd kärlek, emapti, fredliga och rättvisetänk. Vilket underbart liv det skulle vara för alla människor på jorden. Min högkänsliga hjärna kan inte ta in allt som händer nu för det blir nån slags kortslutning. 

                            

 

Här en skyltdocka och dom har väldigt fina kläder där och ofta får dom in kläder som ser oanvända ut. Man kan göra riktiga fynd och nu fanns det massor av snygga blusar i olika storlekar och även mycket att välja på bland herrkläder och barnkläder

 

 

En leksaksspis till barn för endast 50 kr. Jag fotade rätt mycket men allt blev inte bra så jag tar med dom jag kunde göra nåt åt

 

                                   

Jag börjar sakna tiden då man bara hade en telefon hemma. Har man gått igenom många årtionden så jämför man mycket så en tidsresa vore häftigt. Nu måste man vara helt uppdaterad för att klara allt som krävs. 

 

 

Då har vi Alla Hjärtans Dag i dag och på Punkt Gallerian såg det ut så här på ett ställe 

 

         

David Bowie med Valentine's Day. Den har jag haft inne förut så det blir en repris.  

 

                             

 

Så här såg det ut på vår gård i går förmiddags. Det dröjde till 16.00 innan dom började skotta bort snön. Vi höll knappt på att ta oss hem för det var knappt plogat eller sandat nånstans. Många vi träffar klagar som vi över den dåliga snöröjningen. Senare på kvällen kom plogbilar och traktorer men nu ser det likadant ut igen.

 

Jag har fått en kommentar och vill bara säga att det är snöröjningen jag klagar på inte dom som arbetar med snöröjning. Förstår att dom har ett tufft jobb med långa arbetstider mm. Facket borde ta tag i detta. Jag borde ha förklarat bättre vad jag menar. 

Jag önskar er nu en kärleksfull Alla Hjärtans dag    

 

#Röda #caféborden #Hjärtans #Virtual #Burt #leksaksspis #Punkt #David 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards