Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 februari 2024

Av Malin wiper - Måndag 5 feb 09:00


 

Jag köpte detta kuddfodral på Myrornas second hand för 30 kr. Jag gillar grafiska mönster och detta passade så bra i vår nya bäddsoffa i tv rummet. Vi har två kuddar sen förut och köpte även en annan men den började lukta så konstigt så jag började hosta varje gång jag satt mig i soffan. Vi var tvungna att slänga den till slut. Då köpte jag detta fodral istället men hade ingen innerkudde till fodralet. Sökte efter ett sånt i centrala Västerås men såna butiker finns inte där längre.


 

Då fick jag en idé och kollade runt lite mer hos Myrornas och hittade en färdig kudde som såg fräsch, ren ut och luktade inget. Den använde jag då till innerkudde och den såg lika fin ut när man tog bort kuddfodralet men jag lät det sitta på. Kudden kostade 40 kr


 

Här ser man resultatet och det blev 70 kr tillsammans och det är billigare än att köpa en innerkudde och kuddfodral på vanlig butik

 

   

I förra lägenheten hade vi denna soffa plus förra bäddsoffan. Denna ovan köpte vi på rea när vi flyttade till Hallstahammar men nu är den möbelbutiken borta. Vi sålde soffan när vi flyttade till Västerås. Fast vi hade en annan beige soffa med oss från lägenheten på Storgatan men den var så nedsutten och obekväm så vi var tvungna att köpa den bruna. Den beige ser man på en bild nedan

 

                            

Här kommer lite klickbilder från lägenheten på Korpgatan i Vaggeryd som vi bodde i 2016 och det blev 2 år. Klicka på bilderna så blir dom större. Då hade vi även matbord i vardagsrummet. Nu får vi sitta i köket med gäster och äta och sen gå in till tv rummet och dricka kaffe mm. I den lägenhet bodde vi i när vi sen flyttade vidare till Hallstahammar i mars 2017. 

 

 

På Myrornas såg jag även denna tavla men Dinky toys men inget jag köpte. 


            

Packard Concept Cars (1916-1999)

 

  

Här passar denna bil in som jag även fotat förut. Det är en Chrysler Valiant V 200 från 1964


 

En dag då min man och jag var på väg hem från centrum så såg vi denna nyckelknippa liggande på en stenpelare. Den måste nån ha tappat och sen hade den lagts upp uppepå pelaren.


 

Den hade en nyckelhittare på sig och där stod det att man skulle lägga ner nyckeln i en postlåda. Då kan dom leta efter ägaren. Vi tog med oss nyckeln och la den i brevlådan vid vårt Tempo.


        

Eric Clapton med Key to the highway, så passande till nycklarna


 

Jag avslutar med en tavla jag såg på Café Mosaic sist vi var där. Dom hade en liten utställning på några av väggarna

 

I dag vaknade vi till 4,5 minusgrader så det är verkligen en osäker kurva. Fast vi har sol precis som vi haft dom sista dagarna. Nu skall vi ut och promenera och även handla lite som fattas. Önskar er alla en härlig början på veckan

 

 

#Myrornas #kuddfodral #kudde #Dinky #Packard #Chrysler #nyckelknippa #Eric #Mosaic

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards