Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 februari 2024

Av Malin wiper - Lördag 10 feb 13:15


 

I går köpte vi en ny stekpanna för dom två vi hade har nu gått ur tiden. Allt man stekte i dom fastnade men dom har hållit rätt länge. En av dom var en gjutjärn men en tättviktare. Den vi köpte nu är en Jamie Oliver Everyday Kitchen Tefal Frying Pan . Den ser ut som den jag länkat till men på ICA Maxi kostade denna bara 300 kr så den var nedsatt i pris. I går provstekte vi i den och vi är supernöjda

 

                             

zerazza

 

Så här ser den ut under


 

Den ligger innesluten i detta när man köper den. Vi har haft en stekpanna förut från Jamie Oliver och vi tyckte den var bra.


 

Här kommer lite bilder från när min son var till oss och det var mycket mer snö. Det är så kul att se att folk tar sig ut på isen och både åker skridskor och promenerar. Jag fotade en kille som var på väg ut från denna lilla brygga för att åka skridskor. Stället heter Lillåudden


 

Här är han i full gång där dom skottat upp


 

Här ser men en del av alla som var ute på isen för att njuta av vintern

 

 

Min son tog sig ut en bit på isen också


 

Här ett annat ställe där isen krackelerat lite och sånt ser läckert ut. Första gången vi var till Västerås och hälsade på min mans bror på 1990-talet så fanns inte dessa hus och nu är det byggt överallt


  

En vy över småbåtshamnen


                                

Detta är en minnesbild på min man och mig från juli 2006 då vi befann oss i Helsingborg. Vi var nere på stranden där dom fixat till med palmer och annat så man fick en känsla av Hawaii. Vi var dit några gånger under åren och ibland bodde vi på hotell och en annan gång på landet i Ängelholm. Vi åkte även dit med vår nya husvagn en gång men då hade vi en sommar där det regnade hela tiden.

 

När vi arbetade så hade vi råd att resa runt och mest i bil och senare även med husvagn, och några utlandsresor. Vi har haft först en lite äldre Kabe och sen en helt ny Adria. Fast vi märkte att vi hade hellre velat ha en husbil. Vi är inte mycket för att ligga på en camping utan har alltid velat röra på oss och se oss omkring. Ingen av oss är inte heller intresserad av att ligga och steka oss på en badstrand så vi passar bra ihop.

 

           

Anti Pony med Under  The Palm Trees, så passande. Klicka här för att läsa lite om denna duo

 

 

En bild från 2006 då vi bodde på Gånarps rum och stuguthyrning. Bilen ni ser var vår Suzuki Wagon R+. Det var ett mysigt ställe och dom hade även höns där då som var frigående. Därifrån åkte vi sen till Helsingborg och dess omnejd. Vi har haft 3 st Suzuki och den gula var den första, sen en röd och sist en silverfärgad 

         

Nu har vi 7 minusgrader och det snöar. Ha nu en skön helg kära besökare 

                                

       

George Harrison med What is Life. I en snygg animerad version

 

#stekpanna #Jamie #skridskor #minnesbild  #George

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
<<< Februari 2024 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards