Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 april 2014

Galen i Garn i Ulrichehamn....

Av Malin wiper - 26 april 2014 08:45

   


  

I går åkte vi till mamma för att vara med på ett informationsmöte som skulle ha skett när hon flyttade in på  "Demensboendet" men allt gick så fort så det hanns inte med. Sen hade jag köpt kläder åt henne som skulle provas. Hon kunde ha tunikorna men byxorna var för små upptill så i dag skall vi åka till Jönköping för att byta eller lämna tillbaka dom. Vi gick ner till en klädbutik i Skene för att åtminstone få tag på ett par större byxor till henne och det gick bra. Då har hon ett par nya tills vi kommer tillbaka nästa gång. 


  

Den här gången åkte vi in till Ulricehamn istället för Borås på väg till mamma. Då kom denna fina hund ut från en garnbutik och vi smalt som smör i solsken. Den är en Australian Sheperd som heter Sigge och är 18 månader gammal. Han kom fram och vi fick klappa på honom hur mycket som helst och butiksägaren var så snäll och trevlig. Sen upptäckte vi hennes fantastiska butik som heter "Galen i Garn" som hon drivit ett år i Ulricehamn och före det hade hon en butik i Gällsta. Hon själv är från Stockholm. 


Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook


  

Det var så mycket fint att titta på därinne och hon hade gjort det så personligt och annorlunda


  

Kolla in denna sopkvast som fått stickad klädsel och en humla på sopen


Lite uppstickade mössor och en rosa igelkott emelllan 

  

I skylten hade hon satt garn i en harv  som är ett jordbruksredskap och det såg verkligen annorlunda och kreativt ut


  

Hon hade örhängen till försäljning som var tovade och det såg kul ut. Örhängena hängde på en gammal härlig sak som man använt till att sikta mjöl


  

En gubbe med skägg som var tovad och prydde en blomkruka på disken och ett tovat hjärta för nålar 

 

   

Tovade tärningar och hjärtan. Jag köpte själv 2 st. 


  

Hon hade återanvänt sockerlådor och annat till sina garner så det blev lite personligt

 

I rummet längre in skulle hon ha stickcafé så småningom och där i fönstret stod denna grenliknande blomma med stickade blommor och lyste upp och såg väldigt konstnärlig ut

Utanför butiken stod denna cykel och lyste upp i sin stickade klädsel 


Det kommer fler inlägg från vår dagstur till mamma men nu måste vi åka iväg till Jönköping och sen har vi lite mer att göra hemma och vi måste ta vara på tiden mer nu så det blir lite mindre tid vid datorn. I går var det full sommar och det blir det nog i dag också. Får komma ut på era bloggar så fort jag hinner 



Ha nu en njutningsfull dag kära läsare och sköt om er      



#Galen #Garn #Hund #Ulricehamn

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards