Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 december 2020

Koltrast, Klätterklubb, Pernilla Andersson och Otis Redding

Av Malin wiper - 28 december 2020 13:45

 

I lördags då vi var i Västerås så såg jag en koltrast på håll i både buskar och gräsmatta. Zoomade in en och fick en visningsbar bild


 

Här lyckades jag får en bild då koltrasten hade ett bär i munnen

 

        

Den här låten med Pernilla Andersson passar bra in här. Låten heter Koltrast vid Haväng. Det blir en repris för jag har haft denna låt inne förut

 

                                


Djurmaxi 

 

Här spanar jag in en balkong från bilrutan. Det ser ut som balkongen är i betong.


 

Här ligger Västerås Klätterklubb och verksamheten bygger på ideéll basis

 

 

Jag såg denna text på ett hus och då passar det bra med en soullåt

 

     

Jag väljer Otis Redding med låten I've been loving you too long. Han dog tyvärr redan 1967 i en ålder av endast 26 år. Han omkom i en flygolycka. Klicka här för att läsa en längre biografi över honom

 

 

I dag hade jag tid hos Fysioterapeuten för att få behandling för vänster öra gällande lägesyrseln. Hittade inte lappen där jag skrivit tiden jag skulle vara där så jag och min man promenerade ner till Fysioterapin när dom öppnade 08.00 för att fråga när jag skulle vara där. Det visade sig vara stängt så jag ringde ett nummer som stod där och då visade det sig att dom hade stängt i dag på grund av sjukdom. Då bestämde vi oss att hyra elbilen istället för att komma ut lite.

 

När vi var framme vid bilen så ringde dom från vårdcentralen och talade om att fysioterapeuten var sjuk så hon skulle höra av sig så fort hon blev frisk. Klockan var bara 08.15 så vi hyrde bilen direkt. Vädret har varit halvmörkt hela dan och efter några timmar började det regna. Det är inte lätt att fota i detta väder så jag fick slänga rätt många bilder. Nu är vi hemma igen och skall äta en sen lunch. Det var ändå skönt att få komma ut lite igen och det är sånt vi prioriterar. Önskar er nu en skön början på veckan

 

 

 

                         


Axon 


#Koltrast #Pernilla #Balkong #Klätterklubb #Otis #Fysioterapeuten

 
 
Amisa

Amisa

28 december 2020 20:47

Vad söt koltrasten var som du fångat på bild!

Jag diggade också låten med Otis Redding. Tänk att han var så ung när han dog!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 december 2020 07:43

Det var verkligen söt men jag visste inte hur bilden skulle bli för det var på rätt långt håll

Det var verkligen tragiskt detta med Otis Redding

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards