Öppen Ridå

Alla inlägg den 31 december 2020

Av Malin wiper - 31 december 2020 21:30


            

Jacke Sjödin med Nya nyårsklockan. Verkligen klockrent. Jacke sjödin är verkligen en ordekvilibrist

 

                 animated-christmas-bell-image-0110                    animated-christmas-bell-image-0110                      animated-christmas-bell-image-0110

 

 

Här kommer några bilder jag tog i dag då det var öppen himmel i fjärran genom luckor i molntäcket. 

 

 

Det var verkligen vackert ute i dag och sen blev det ljusare än på länge.

 

                  animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163          animated-star-image-0163

 

  

  

  

En tomte stod där och blickade ut från en balkong och funderar på hur det blir nästa jul

 

 

En julkasse som hänger från ett balkongtak som ett minne från anno 2020. Jag har slutat med nyårslöften för jag har aldrig kunnat hålla dom. Det viktiga är att få stopp på pandemin och det man lärt sig är att inte ta nåt för givet utan njuta av nuet och inte blicka för långt framåt. Vi får se om vi håller oss uppe till 12-slaget men det tror jag. Det har inte hörts många smällare i år och det var inte så mycket förra året heller. Lasershowerna dom har i städer är ett toppenbra alternativ

 

Klicka här för att se massor av snygga tygpåsar från Qvikmart

 

       

Don't lock back In anger med feat Maiya sykes (Oasis cover). Gott Nytt bättre år önskar jag er mina härliga besökare

 

                           


 

#Jacke #Himmel #Tomte #Maiya

Av Malin wiper - 31 december 2020 07:15


       

Härligt och skönt klipp att sluta det gamla året med. Både fin sång och dans och låten heter What are you doing New Year's eve. Postmodern jukebox feat Rayvon Owen & Olivia Kuper Harris

 

                   

 

Som jag skrev i ett annat inlägg så köpte vi en glögg hos Brynolf Bagare på Hälla för ett tag sen. Det är en alkoholfri och ekologisk glögg som heter Dufvenkrooks Limone. Vi blev glatt överraskade för den föll oss helt i smaken. Först känslan av vanlig vit glögg men mildare och lenare mot gommen. Sen kom då på slutet smaken av citron precis lagomt avpassad så man fick en känsla av ett fint avslut. Jag mådde jättebra av glöggen och fick tillbaka min julkänsla. 

 

                     animated-christmas-line-image-0112

 

   

Vi har även köpt en cider hos Brynolf Bagare som vi skall skåla i vid tolvslaget. Den är av märket Himmelstund 100% Real Cider, äppelcider med flädersmak. Champagneglasen på bilden fick jag 6 st av när jag fyllde 50 år och dom har vi använt vid nyår och andra högtider i alla dessa år. Presenten var från min syster och hennes man och dom är dekorationsmålade av en vän och fd arbetskamrat till syrran. 

 

           animated-new-year-image-0097               animated-new-year-image-0097     

          

Silent Night - Wouter Kellerman on Fife with Google's opera med denna önskar jag er en fin nyårsafton. Vi fick faktiskt lite vitt på marken i går. Klicka här för att komma in på Wouter Kellermans hemsida. Nu önskar jag er mina bloggbesökare ett fint slut på detta år och ett bättre 2021. Tack för att ni tittat in hos mig under det gångna året. Önskar er allt gott.

 

               animated-christmas-line-image-0126

 

#Postmodern #Glögg #Cider #Wouter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards