Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 december 2020

Av Malin wiper - 29 december 2020 11:15


 

I går när vi åkte ut med elbilen så var det så mörkt hela dan så det var verkligen inget fotoväder. I dag verkar det bli lika mörkt och trist som i går och lite stänk av regn. Vi har ändå nåt roligt att se fram emot. Vi skall ut och fika med våra nyvunna vänner Monica och Lars i dag. Fikat intas på Hallsta Café & Restaurang. Vi har än inte kunnat umgåtts så många gånger i och med att corona kom och ställde till det. Det har blivit mest utomhus utom två gånger då vi var ute och åt men efter lunchen på Dala Sushi och då satt vi ensamma där. Vi har även fikat en gång förut och sen var vi till dom i somras på utomhusgrillning. Dom är supertrevliga och lättsamma att umgås med 

 

        

Så här ser det fina paret ut 

 

                  

Gifer                                       

Jag har haft stora problem med att ha dom vanliga munskydden för mina glasögon immar igen hur jag än gör. Ser ingen annan som har dessa problem så jag var tvungen att lösa detta. Förra gången jag var till hårfriseringen Hairdesign by Amanda så hade hon på sig ett visir som inte gick ända upp utan hade lite formen av ett vanligt munskydd. Jag frågade henne vart dom på friseringen fått tag på dessa. Stället heter Higimask Sverig. Jag har nu skickat efter 2 st och dom kostar 199 kr/st och håller i 3-4 månader. Dom skall komma vilken dag som helst nu. Läs mer under länken ovan. Vi har även varsitt par hela visir som jag kan använda också 

 

                           

  

Jag fotade en tomte i ett skyltfönster som håller upp ett par läckra juliga glasögon

 

       

The Tenors med Auld Lang Syne. Väldigt vackra bilder till detta klipp och låten är lite melankolisk och  en klassiker. The Tenors är en sånggrupp som består av victor Micallef, Fraser Walters och clifton Myrray. Deras musik är en blandning av klassiskt och pop. Jag önskar er en så  fin dag som möjligt. Sköt om er

 

   

TV-tipset på SVT play: En dokumentär som heter Greta som handlar om Greta Thunberg. Jag tycker den är sevärd och upplysande. Jag gillar att hon fört fram klimatförändringarna i ljuset och pekat på vad forskarna kommit fram till och tar inte åt sig nån ära. Vi behöver en frontfigur som kan få oss att se vad som händer och hon har fått med sig både unga och äldre i sin kamp.  


#Fikat #Higimask #Skyltfönster #Tenors #Greta

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards