Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 december 2020

Av Malin wiper - 15 december 2020 13:30

 

I dag hade jag tid hos Fysioterapin 08.00 och fick träffa Fysioterapeuten Elisabeth Axelsson som jag fått hjälp av förut då jag hade problem med min knäskada. Hon är väldigt skicklig och en varm fin person så det kändes så tryggt. I 4 nätter har jag sovit ca 3 timmar/natt i och med att jag inte kunnat ligga på sidorna för då har det snurrat som en karusell i huvudet. Jag har fått ligga på rygg med flera kuddar så det har mer blivit sittliggande ställning. Har även fått gå upp flera gånger på natten och sätta mig i soffan och se på film. Jag kan inte ligga så länge på rygg i och med att jag då får ont i ländryggen och vänster knä och ben. 

 

                                        


Gifer 

Jag var där över en timme för hon var supernoga och ville undersöka mig innan jag fick ev övningar att göra. Jag misstänkte att jag fått kristallsjukan igen som jag hade första gången 24 oktober 2019 men sen dess har jag varit besvärsfri tills det nu kom tillbaka. Klicka här för att komma in på ett inlägg ang detta. Undersökningen var rätt jobbig för jag blev yr flera gånger men Elisabeth lugnade mig så fint så jag stod ut med undersökningen. Hon konstaterade när hon uteslutit allt annat att jag hade fått Kristallsjukan  som är godartad lägesyrsel

 

                         

Nathie

I dag skulle jag inte anstränga mig nåt men jag får ta mina promenader. I morgon 09.00 skall jag börja med övningarna och hålla på i 3 veckor så kristallerna hamnar på rätt plats. Dessutom skall Elisabeth ringa mig i morgon för att höra så det gick bra. Övningarna skall göras 3 gånger/dag och dom gjorde jag även förra gången jag hade Kristallsjukan. Hon sa att jag skulle ligga på rygg en natt till men sen får jag ligga på sidorna. Då kommer det att snurra men jag skall ligga kvar tills det slutar att snurra och det kan ta en minut.

 

 

Så här går övningarna till del 1. Man skall inte göra sånt utan att först ha blivit undersökt ordentligt

 

  

Del 2 

 

         

Helena Espvall med Kristallen den fina


Jag var mycket klarare i huvudet när jag gick därifrån och gladare så jag mötte upp min man och vi tog en fika på Hallsta Café & Restaurang och där träffade vi vår vän Kristina som vi satt länge och samtalade med (på avstånd). Sen gick vi en promenad och skall så göra igen lite senare. I och med allt som hänt så har jag inte hunnit ut och kommenterat på era bloggar men så fort jag får lite tid över så skall jag vandra runt.  Ha det bra och sköt om er

 

  Jag såg en kaja som satt på ett cykelstyre


#Fysioterapin #Kristallsjukan #Helena #Kaja

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards