Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 december 2020

Av Malin wiper - 27 december 2020 14:00

 

I går när vi promenerade nere vid Öster Mälarstrand så föll min blick på detta roliga. Nån hade trätt på dessa två tumvantar på en stolpe och det såg verkligen roligt ut. Den övre såg ut som en gubbe med keps och den under en tomte och tummarna blev som näsor..  eller som en hel figur med huvudet upptill och en fortsatt kropp nedtill med en kort arm som sticker ut

 

 

Jag roade mig sen med att sätta ögon på den övre gubben. Ett sånt här blickfång kan betyda mycket för man får sig ett skratt och det behövs i dessa tider

 

         

Här passar det bra med en rolig animerad kortfilm 

 

 

Det var så vackert ute i går och kändes lite som en begynnande vinter. Nästan alla båtar var nu upptagna på land. Det man slås av att det är så mycket mer folk som är ute och promenerar. Innan corona så såg man inte så mycket folk när vi var där och tog våra promenader. Nu får man försöka ta sig fram över gräsmattor för på gångvägen vid vattnet är det överbefolkat och där vill jag inte gå.

 

  

Denna brygga hade ett tunnt lager av is och snö

 

 

Tänk att man ännu får se rosor slå ut i december månad. 

 

 

Här fotade jag målningen på detta tegelhus från bilen. 

 

 

En liten scen i centrum av Västerås som fått ett julpynt som hänger ner från scentaket

 

    

En utsmyckning utanpå en husveranda i form av en julgran utskuren i trä

 

 

Nu rullar julen vidare men inget är som det ska hos oss men vad gör väl det i år?. Förhoppningsvis kommer nya jular. Dessutom har vi regnväder och grått igen med 5 grader varmt. Man får trösta sig med att man ändå lever fortfarande trots den överhängande faran. 

 

        

Robbie Williams med låten Snowflakes 

 

Vi kommer inte ut på nån promenad i dag så vi tar en vilodag. Skönt att bara softa och se film och jag har även några vänner som jag inte har ringt till. Min man ropar från sin datorplats att det nu börjar blåsa. En maskin med tvätt går i badrummet så man har alltid nåt att göra. I huset är det så tyst och så även på gården så det känns som man är ensam kvar. Jag har i alla fall pratat med min son 3 gånger för jag saknar honom jättemycket. Min mans bror sitter ju också ensam denna jul och man känner verkligen skillnaden. Det man tagit för givet förut finns inte nu. Om allt skulle gå tillbaka till det vanliga så kommer man att uppskatta små saker ännu mer. Sköt om er och ha det så bra

 

                            En mellandagshälsning från Malinanimated-christmas-candle-image-0094

 

#Tumvantar #Animerad #Promenerar #Brygga #Rosor #Målningen #Scen #Robbie

Av Malin wiper - 27 december 2020 08:45

  

I går åkte vi förbi detta ställe på hemvägen från Västerås. Det är en restaurang som heter Bistro Box i Västerås. Den är byggd av containers och öppnar igen efter julen 4 januari 202. Klicka här för att komma in på deras facebook


 

I går åkte vi in till Bistro Box i Västerås som är en restaurang som är byggd av containers. Många lastbilschaufförer tar en paus och äter sin mat där. Dom har stängt över jul och nyår så dom öppnar igen 4 januari. Bygget ser för häftigt ut och när man tittar in genom en ruta så är det jättefint därinne också. 

 

       animated-truck-image-0011                                        animated-truck-image-0011


 

Klicka här för att läsa lite mer om stället


 

Dom har även Drive thru

 

     

Här passar det bra med Truck driving song med Galenskaparna och After Shave


 

Ingången till ASEA brown bouveri har en väldigt fin och arkitektoniskt snygg ingång med sitt snyggt formade tak. Framför huset är det fullt med fina bita pelare som gör intrycket ännu mer sevärt för ögat

 

 

Min son tog en roligt bild 2018 i Västerås hamn. Jag är på väg in i bild, min man ser lite uppgiven ut och min mans bror kollar nåt som ligger på marken. Sonen skickade över den på mejl och jag har inte sett den förut så det var kul


 

Sonen skickade även över denna roliga bild och texten stämmer verkligen på  vårt världsläge..

 

Vi somnade om i morse och vaknade 08.00 och då var den lilla snö som föll i går borta och det har regnat. Nu är vi på ruta ett igen och har varmgrader från att i går haft 6 grader kallt. Nåt är riktigt galet för vi har ju snart ingen vinter längre. Vi skall försöka hinna ut en promenad innan lunchen och sen skall jag med hjälp av min man tona håret. Jag kan ju inte böja mig bakåt med huvudet lika mycket nu för då blir jag yr. Vi la ner julen efter julafton så jag har inga bilder att visa upp där vi frossar i godis och julmat. Det känns som vanlig vardag igen. Hoppas ni har haft några bra juldagar och får en fortsatt fin färd mot nyårsafton

 

        

Ett färskt filmklipp över Västerås

 

 #Bistro #Conatainers #Drive #Brown #Galenskaparna #Bild #Världsläget #Filmklipp

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards