Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 december 2020

Av Malin wiper - 19 december 2020 18:00

 

Jag har skickat efter en sån här duschskydd över nätet från Apoteket Hjärtat. Dom säljer dom bara över nätet. Den kostar 84 kr och jag hade en sån när jag var barn för då får man inte vatten och shampoo i ögonen. Att jag köpte den beror på att jag inte kan böja huvudet så mycket bakåt som jag brukar i och med lägesyrseln. Det går bra när jag tvättar håret men sen när jag tonar håret så skall det ju sköljas ur och då är det risk att få färg i ögonen än om man blundar. Efter att jag varit sommarbarn på Alnön utanför Sundsvall när jag var 6 år gammal så var jag tvungen att ha en sån i många år efterråt för jag blev så illa behandlad där så det satt i länge. Dom hällde och slängde vatten över mig och tvålade in ögonen så jag fick panik mm. Jag har utmanat mina rädslor många gånger sen dess. Skärmen ser liten ut men gummibandet går att töja ut rejält. 

 

Klicka här för att se en annan typ av dushskydd för barn

 

   

Det här dushmunstycket fick jag av min son julen 2012. Det som är roligt med det är att det sitter små ledlampor i olika färger i munstycket så när man duschar så färgas vattnet så det ser ut som man är på disco. Jag använde det på kul i flera år men inte sen vi flyttade hit. Skall komma om det passar in i duschslangen.

 

            

Hittade en bild på detta i ett inlägg från julen 2012. Färgerna ändrar sig från rött, blått och grönt. När jag använde detta så hade vi flyttat från vårt egna hus till Storgatan i Vaggeryd och det var en väldigt ovanlig och läcker lägenhet som var en stor trerummare. 

 

       

Vad passar väl inte bättre nu än att sätta in ett klipp med discodrottningen Donna Summer och den klassiska låten Hot Stuff från 1979. Donna Summer dog 2012 i en ålder av 63 år.Jag har själv varit ute på disco några gånger då jag bodde i Göteborg under 1970-talet. Det fanns så mycket att göra då innan alla satt framför en datorskärm eller tittade ner i en mobil. Då var man ute och roade sig flera gånger i veckan. På många ställen hade dom levande musik hela veckan på både klubbar, pubar och restauranger. Det fanns även pianobarer och pianister som satt på cafén och spelade. Under det årtiondet så hade vi även väldigt många gatumusiker. Det var en levande och rolig tid som är försvunnen för alltid. 

 

 

I dag har vi njutit av en fint dekorerad pepparkaka till vårt kaffe. Den är i form av en tomte och med jättegod mörk choklad och krystyr. Vi köpte en påse med 5 st hos Brynolf Bagare sist vi var dit. Klicka här för att se dansande pepparkakor. Klicka här för att se hur man kan dekorera sina pepparkakor och ha dom som julpynt i granen eller på annat ställe

 

       

Vilken fin liten animerad film. Det kröp fram en tår i ögat för den var så rörande 

 

 

Ett uttrycksfullt luciatåg som finns hos Åsby Floristen. Vi var in dit en sväng då det var folktomt för vi hade ett ärende.  

 

 

         Jag önskar er en härlig lördagskväll vad ni än skall hitta på  

 

#Duschskydd #Duschmunstycke #Donna #Brynolf #Animerad #Luciatåg

Av Malin wiper - 19 december 2020 13:30


 

En bild jag tog i går från hyrbilen då vi var på väg hem. Skall detta föreställa vinter och det en vecka före julafon?, Nej! inte i min värld. Vi hade ju ändå lite sol i går och inte så grått och trist som på sista tiden. Gräsmattorna är gröna och man får ingen förnimmelse alls av vinter. Det är en viss charm att vi har/haft 4 olika årstider som gör att det blir variation på det hela. 

 

                             


hemfint.se 

Jag tycker man får så motstridig information då det gäller Covid-19. En forskare säger att man bara skall träffa den/dom man bor ihop med och andra att man får vara 8 st?. Jag känner att det är så diffust när man bara vill veta exakt hur man skall göra. I och med detta så ställde vi in hela julen och träffar inte ens min son och min mans bror i mellandagarna. Jag törs inte ta några risker i och med att man får så olika information. 

 

                                      


Ett sånt här stort fint pepparkakshjärta hängde på väggen hos Håkans Hembageri. Jag gillar texten som är så aktuell. Detta med ett avstånd på 2 m gör att man kan undvika att drabbas av corona som känns väldigt skrämmande. Jag var in till Håkans för att hämta rågbullar och vörtbräck som vi beställt inför julen. Det blir inte så mycket bakat i och med att vi inte får besök och jag är för trött på grund av yrseln. Min man kanske bakar pepparkakor av degen vi köpte hos Håkans. 

 

 

Som vanligt tog vi en promenad nere vid Västerås strandpromenad på olika ställen. Solen höll på att bryta igenom molnen

 

         

Wouter Kellerman (fluit) feat Lonnie park. Låten heter Fragile (Sting cover). Så snyggt klipp och det blev lite extra med dansösen på snön och pianot i vattnet. Härliga musiker

 

  

På ett annat ställe såg jag denna andhona som simmade i lite grumligt vatten för att det är så mycket vatten i ån

 

Jag såg denna mopedbil/minibil på en parkering nära vatten. Det är en Ligier från 2020. Det har verkligen exploderat detta med minibilar dom sista åren. Priset för en sån mopedbil är lika dyrt som för en vanligt bil och det är ju märkligt

 

 

Denna lite härligt uppkäftiga text står baktill på bilen och den gillas..  .   

 

                      animated-christmas-glitter-image-0197                                       animated-christmas-glitter-image-0197 

 

Vi har nu varit ute på en lång promenad och det är grått och trist igen men det struntar jag i för jag behöver röra på mig så mycket som möjligt. Jag har fått tillbaka ländryggsbesvären i och med att jag måste ligga på rygg än så länge. Jag gör allt för att stoppa Olle i grinden som det hette förr så det inte eskalerar. Jag trodde inte jag skulle få tillbaka Kristallsjukan men tydligen så kan man få det flera gånger. Det tar tid att skriva inlägg när man inte kan sitta mer än 15-20 minuter. Ha nu en jättefin helg och sköt om er. Det finns bara en av er.

 

 

Månadens öl hos Hallsta Café & Restaurang är Åbro orginal 

 

     


John Lennon med låten Woman. Det känns så ofattbart att det nu har gått 40 år sen han blev mördad. Denna låt är en av många favoritlåtar. Han blev bara 40 år gammal. Klicka här för att läsa om honom i Aftonbladet. Han var ju även en av medlemmarna i The Beatles

 

 

#Hyrbilen #Covid-19 #Strandpromenad #Wouter #Andhona #Ligier #John

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards