Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 december 2020

Av Malin wiper - 3 december 2020 18:00


 

I går åkte vi förbi ett nytt bostadsområde i Västerås och där stod denna björn som staty framför ett hus. Tyvärr stod det inte nånstans vem som skapat den. Har letat febrilt men inte hittat nåt om denna staty


 

Så här rolig ser den ut från sidan


 

I ett nytt bostadsområde står det såna här avlånga blomlådor och på skylten står det: Rasta gärna era hundar men inte här. Finns det verkligen nån som rastar hundar på trottoaren vid en port?. Det låter ju jätteknäppt. Skulle det hända en olycka så är det ju bara att ta upp bajset i en sån där svart påse annars bör man gå till en mer passande plats.


  

Bakom en butik vid varuintaget stod denna färggranna bänk som såg lite retro ut

 

       

Janiva Magness med I won't cry. Jag har aldrig hört talas om henne men vilken skön röst. Janiva Magness är en amerikansk Grammy Award nominerad blues, soul och americana sångare och låtskrivare. Hon har hittills släppt 15 album. Klicka här för att läsa mer

 

  

På baksidan av en byggnad invid hamnen såg jag detta juliga arrangemang


 

En numera vanlig syn som man ser lite överallt. Cyklar som ligger slängda, slaktade mm


 

Här har cykeln hamnat i en annan ställning


 

En slaktad cykel mot en husvägg, och bakom ytterligare en. Dom står där som nutidens installationer

 

Det är svårt att ta in detta med den 40-åriga mannen som varit instängd av sin mamma i 28 år. Skolan och socialen har misslyckats fullkomligt och man undrar om det finns fler undangömda barn. När ett barn tas ur skolan helt plötsligt och inte kommer tillbaka så är det väl självklart att undersöka saken. Det är en sån tragedi och den mannen har blivit bestulen på sitt liv. Klicka här för att se ett inlägg Amisa gjort ang detta som är så bra skrivet

 

                            Nu önskar jag er en skön myskväll   

 

        

For your love med Jacob Gurevitsch 

 

#Björn #Blomlådor #Bänk #Juliga #Cyklar #Instängd #Jacob

Av Malin wiper - 3 december 2020 12:15


 

I går var jag in till Håkans Hembageri för att beställa rågbullar som är min favorit. Magen mår så bra av detta bröd och det är så supergott. Vi handlade lite mer där också så kolla vörtlimpan ovan som är honungslaserat och har flingsalt på toppen. Min man sa att bröder var otroligt gott och ser väldigt fint ut också.

 

                 animated-christmas-tree-decorations-image-0178               animated-christmas-tree-decorations-image-0178               animated-christmas-tree-decorations-image-0178               animated-christmas-tree-decorations-image-0178               animated-christmas-tree-decorations-image-0178


 

Min man köpte även vörtbräck med russin och dom var supergoda också


 

Vi spårade ur lite i går eftermiddag och köpte med oss varsin saffransbulle och en julbit. Julbiten bestod av pepparkaksmarsipan doppad i choklad och toppad med krossad pepparkaka..  Ni kan tänka er att våra gommar dansade tango av ren njutning

 

       

Här kommer tangodans med Antonio Banderas. Det är en scen från filmen Take the lead


   

Nu har dom även juldammsugare med pepparkaksmarsipan. dom är i form av renar

 

 

En dagsfärsk bild på huset där Håkans Hembageri ligger. Det är lite grått och halvmörkt ute men väldigt vindstilla  och nollgradigt


 

Detta är en jättevacker kaffekopp med fat som jag fick av min bloggvän Helene som bor i USA men hon kommer ursprungligen från Småland. Det var flera år sedan jag fick kaffekoppen som har stått som prydnad i vår Billyhylla. Den passar så bra in i detta inlägg


 

När vi var ute med bilen i går så fotade jag rätt mycket men inga bilder utom denna port/entredörr är klara än. Den var så arkitektoniskt snygg


          

Annorlunda dörrar. Klicka här för att se Evolution door

 

Vi har redan tagit 2 promenader och då blir jag så pass bra så jag kan sitta en stund vid datorn. Det tar lite längre tid att få till inlägg men det kan inte hjälpas. Nu är det dags för avslappning innan lunchen. Hoppas ni alla har det bra och sköter om er. Ha en toppenfin dag och tack för att ni tittar in till mig                  

 

 #Vörtlimpan #Saffransbulle #Antonio #Port/entredörr #Evolution

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards