Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 december 2020

Av Malin wiper - 7 december 2020 13:30



                                  


 

Jag har sett filmen All the bright placesNetlix och det är ett drama romance från 2020. För regin står Brett Haley. Klicka här för att se rollkaraktärerna. Filmen är baserad på Jennifer Nivens bok med samma namn som filmen.

 

                                                            


 

Handlingen:

 

Efter att ha träffat varandra kämpar två ungdomar med de emotionella och fysiska ärren i sitt förflutna. De upptäcker att även de minsta ögonblicken kan betyda något

 

Recension:

 

Jag visste ingenting om filmen när jag började titta och blev överraskad hur bra den var. Jag kunde inte slita mig från filmen där dom två ungdomarna spelade sina rollkaraktärer så inlevelsefullt. Filmen hade allt av både sorg, smärta och lycka. Klicka här för att läsa en längre recension som jag kan skriva under på. Jag försöker göra som min son och inte ta reda på så mycket om en film innan jag ser den. Det blir alltid en överraskning 

 

Jag ger filmen 4 hjärtan i betyg av 5 möjliga för filmen berörde mig och kändes lite magisk

 

animated-heart-image-0406       animated-heart-image-0406        animated-heart-image-0406        animated-heart-image-0406  


       

Trailern till filmen

 

Vi har varit ute och promenerat i ca 1 timme och det var så härligt och man blir så mycket piggare. Nu har montören varit här och läst av vattenmätaren och det gick blixtsnabbt. Alla montörer och hantverkare som varit till oss har varit så trevliga. Fast det är över 5 grader varmt i dag så känns det kallare i och med att det blåser. Det är regnfritt så i dag skulle man ha hyrt elbilen istället. Både min man och jag är i bättre form i dag så vi har nog sovit bra i natt. Ha nu en fortsatt fin måndag. 

 

                                    Hjärtlig hälsning från Malin...animated-heart-image-0178

 



#Bright #Brett #Jennifer

Av Malin wiper - 7 december 2020 08:00

 

I går kväll var det stor dramatik på vår gård. Jag låg i sängen och tittade på en film och helt plötsligt ser jag nåt blått blinkande sken utifrån. Går upp ur sängen och ser både brandkår, polis och ambulans mittemot vårt hus. Sen kom även en rökdykare som jag såg gick upp för trappen. Dom satte sen ett avspärringsband som gick över hela lekparken. Sen såg jag att dom bar ut nån på bår från min balkong. Det kändes så overkligt. Efter att allt var klart så började polisen sitt arbete. Jag såg detta från min balkong 

 

                       animated-dividing-line-image-0235

 

Har läst i tidningen Vlt på nätet och där stod att det brann  i en lägenhet och en kvinna blev livshotande skadad. Det känns jättesorgligt. Klicka här för att läsa lite mer hos Polismyndigheten. 

 

 

Det är så svårt att skriva nåt efter detta men jag sätter in en bild på en balkong som jag fotade för ett tag sen. 

 

     

I går tittade jag på Så mycket bättre på TV4 play och hänfördes av hur fantastiskt bra Helen Sjöholm framförde Jakob Hellmans låt "Hon har ett sätt". Hon gjorde en helt egen tolkning med några udda instrument.  

 

             

Biltema 

Nu har vi fullt upp med att bli klara innan montören kommer för att kolla vattenmätarna. Vi har tack och lov så fint och städat. Även badrum och toalett som riktigt glänser. Det blev ett pyttelitet inlägg på morgonen men jag återkommer. Sköt om er och ha en fin början på veckan 

 

#Brandkår #Helen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards