Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 december 2020

Av Malin wiper - 2 december 2020 16:30


  Svimma.se

Jag vaknade som vanligt med yrsel och uppspändhet så min man fick göra bindvävsmassage på mig och sen satt jag med kyla på nacken. Jag får lite ångest av nackbesvären som för med sig såna jobbiga symtom av overklighet, yrsel mm så jag sa till min man att jag måste åka ut med elbilen. Då kollade han och den var ledig så vi har nu varit borta några timmar och jag mår mycket bättre i och med att man fått se folk och åkt runt och kollat lite för då glömmer man sig själv en stund. Sen tog vi en lång promenad nere vid hamnen och då började jag slappna av och axlarna sänkte sig, vilken lättnad

 

 

Nu har jag fått upp Pisans tovade tomte som blivit tradition att ha på kylskåpet. Den fick jag av henne för ett antal år sedan och gillar den till tusen. Hon har tovat den själv

 

 

Vi åkte förbi Erikslund för att se hur detta träd av stål ser ut över julen, jättefint. 

 

 

Så här såg trädet ut i oktober

 


 

Jag kollade igenom dom böcker jag har kvar från förr och då fick jag tag i denna som heter Mera jubel i busken skriven av Sten-Åke Cederhök. Han var en svensk revyartist, komiker och skådespelare. Han dog 1990 i en ålder av 76 år. Han har skrivit flera böcker och dom hittar jag på nätet men inte boken jag har så jag kan inte länka till den

 

 

Jag träffade Sten-Åke CederhökÅhlens Nordstan i Göteborg 1977. Där satt han och signerade sin bok och på bilden ser ni hans autograf. När jag flyttade till Göteborg 1975 så hade dom drop in revy på Liseberg. Jag såg då en föreställning och när Sten-Åke kom in på scenen så hade han på sig en storblommig kostym och hans mimik var så kul så alla skrattade och en del så roligt så man skrattade ännu mer. Då hade dom nog 3 korta föreställningar/dag och det var inte heller så dyrt. På den tiden var Liseberg inte så stort och utbyggt som nu. Jag har haft mycket kul där och sonen älskade en karusell som hette Lilla bergbanan "Nyckelpigan"

 

Klicka här för att se viktiga händelser på Liseberg 1975

 

       

Sten-Åke Cederhök med- Sjukkassan från 1969. En humorklassiker 

 

 

Så här trasig är boken nu men jag behåller den ändå för autografens skull 

 

 

Boken är full av roliga historier och bilder men bladen är numera alldeles gula och slitna. Det är såna där historier som man inte skrattar till så mycket numera

 

              

Nu blir jag tvungen att vila och ta det lugnt så jag hinner inte in på era bloggar i dag. Sköt om er och ha det så bra

 

      

Chuck Berry med Run Rudolph Run

 

#Yrsel #Sten-Åke #Chuck

Av Malin wiper - 2 december 2020 08:15

 

Detta är det gamla Rådhuset i Västerås men finns en förskola där som heter Vasaparkens förskola. Sist vi hyrde elbilen så gick vi runt Svartån och bara njöt av den fina omgivningen


 

När man går runt Svartån på slingrande promenadvägar så har man även utsikt över gamla fina stenhus. 


 

Flera gamla fina hus på rad och så välskötta


 

Här har vi det fina Turbinhuset i rött tegel


 

Här har vi gått igenom Stadsparken och till höger har vi Vasaparken


 

Västerås slott där man även kan äta lunch på deras Slottsrestaurang. Dom har öppet från måndag-fredag mellan 11-14. 

 

        

Jag hittade ett klipp på Youtube ang Västerås Slott. Klicka här för att se ett annat klipp 

                                          

  

En kaja satt sig på en ledstång och då gäller det att passa på att förverkliga detta. Klicka här för att se ett svindlande klipp. Jag brukar inte titta på julkalendern men i år ser den ut att bli väldigt spännande och bra även för vuxna. Jag har sett första avsnittet och längtar tills nästa avsnitt. Sen gillar jag både Babben och Johan Glans. 

 

 

Lite modernare stenbyggnader. 

 

I dag vet jag inte vad vi skall hitta på för jag kan inte fortsätta med rensning och städning i dom skåp vi har kvar för jag är fortfarande yr och uppspänd så jag fortsätter med träning, avslappning och promenader. Jag får även migränkänslor som kommer och går. Har haft likadant för ca ett år sen men det gav sig till slut. Vi tar en dag i taget och försöker få nån slags kontnuitet. Nu är det onsdag igen och dagarna går med en hård vinds hastighet. Klicka här om ni vill bli lite hyptoniserad

 

                   Önskar er en dag full av glitter som avleder tankarna liteanimated-christmas-decoration-image-0072


       

Bob Dylan med en låt jag aldrig hört som heter Must be Santa

 

 


#Rådhuset #Förskola #Turbinhuset #Slott #Kaj #Bob

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards