Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 december 2020

Av Malin wiper - 9 december 2020 14:00


  Gifer

Nu har Hallsta Café & Restaurang börjat med att leverera mat och det genom Foodora. Hittills är det tre restauranger man kan beställa från i samhället. Det är bara att läsa under min länk Foodora på första raden

 

Klicka här för att komma in på Hallsta Café & Restaurangs hemsida för att se menyn. Deras sallader är en storsäljare som är väldigt omtyckta

 

 

Sen kan jag även rekommendera deras lasagne som är jättegod och runt tallriken deras egengjorda urgoda olja. Dessutom lägger dom alltid upp maten så snyggt och smakfullt

 

 

En julutsmyckning framför disken hos Hallsta Café & Restaurang. Klicka här för att se en hyptoniserande vindskulptur för inomhusbruk

 

Klicka här för att se när Leif Mannerström gör en gubbröra för toast. En sån går ju även att ha på julbordet


 

Jag skrev ju i går att det var så tomt på Hammartorget i år i och med att ingen gran kommit upp. Nu har dom spridit ut smågranar över torget och paket i trämaterial under granarna. Här tittar jag fram själv med paraplyer i högsta hugg. Det visade sig vara regnfritt i dag så det får man njuta av. Vi tog en rätt lång promenad efter att min man varit till Vårdcentralen och tagit Waranprov


 

Här har dom också satt upp lite granris över trappen ner mot parkeringen från Hammartorget. Min man fick bli modell där


 

Jag tog en bild i går eftermiddag i mörkret men den blev inte bra. I mitten av Hammartorget där granen brukar stå så har dom nu satt ljusslingor så det fått formen av en gran så nu blir det i alla fall lite upplyst på torget

 

  

Vi har ju ställt in julen så vi blir ensamma på julafton men min son säger att han är ledig en vecka i mellandagarna och då föreslog han att han skulle gå i karantän 5 dagar för att kunna träffa oss några timmar. Så snällt och omtänksamt av honom. Vi tar en dag i taget och bestämmer inget än.  Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

         animated-christmas-decoration-image-0004                             animated-christmas-decoration-image-0004


       

Här kommer nu en gammal klassiker som aldrig går ur tiden. Frank Sinatra & Bing Crosby med White Christmas. Jag drömmer själv om en snövit jul

 

 

 #Leverera #Lasagne #Smågranar #Hammartorget #Frank

Av Malin wiper - 9 december 2020 08:15


 

I går kom det ett paket med julkort som jag beställt hos Pisan. Hon pyntar alltid ut sina paket och det uppskattas.


 

Inte nog med det utan när jag öppnade paketet så var dom inlindade så fint i silkespapper. Det var ihopsatt med ett märke där det står Thank you, så fint. 

 

                                   animated-thank-you-image-0027

 

 

Jag beställde 6 st och kolla så vackra dom är. Pisan är så mångkunnig. 

 

 

Ett av korten som går i turkos och God Jul i gulfärg. Gillar även det grafiska mönstret 

 

  

Röda bokstäver och vinterbilder i bakgrunden på detta kort

 

              animated-christmas-star-image-0003           animated-christmas-star-image-0003           animated-christmas-star-image-0003           animated-christmas-star-image-0003 

 

       

Här ser ni resten av dom superfina korten. Klicka på bilderna så blir dom större

 

Klicka här för att se lite mer av Pisans Scrapbooking 

 

I dag var jag så pigg redan 05.30 och jag hade mycket mindre yrsel. Jag testade med att inte ligga i sängen med laptopen och se film. I vanliga fall fastnar vi ofta vid datorerna och upptäcker att klockan är över midnatt. I går kväll la vi oss redan 09.00 och låg och pratade och myste i en timme. Sen somnade vi som stockar och vaknade mycket piggare så det känns helt fantastiskt. Nu är det slut på att se film i sängen. Min man skall i dag till Vårdcentralen för att ta varanprov och sen blir det en längre promenad. Ingen idé att hyra elbilen för det är så mörkt och trist ute så vi väntar tills vädret blir bättre. Hoppas ni sovit gott och är utvilade. Ha det bra och sköt om er

 

               

 

       

The Baseballs med Rockin' Around the christmas tree 

 

#Pisan #Julkort #Sängen #Baseballs

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards