Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2020

Foodora levererar mat i Hallsta, granar och Frank Sinatra & Bing Crosby

Av Malin wiper - 9 december 2020 14:00


  Gifer

Nu har Hallsta Café & Restaurang börjat med att leverera mat och det genom Foodora. Hittills är det tre restauranger man kan beställa från i samhället. Det är bara att läsa under min länk Foodora på första raden

 

Klicka här för att komma in på Hallsta Café & Restaurangs hemsida för att se menyn. Deras sallader är en storsäljare som är väldigt omtyckta

 

 

Sen kan jag även rekommendera deras lasagne som är jättegod och runt tallriken deras egengjorda urgoda olja. Dessutom lägger dom alltid upp maten så snyggt och smakfullt

 

 

En julutsmyckning framför disken hos Hallsta Café & Restaurang. Klicka här för att se en hyptoniserande vindskulptur för inomhusbruk

 

Klicka här för att se när Leif Mannerström gör en gubbröra för toast. En sån går ju även att ha på julbordet


 

Jag skrev ju i går att det var så tomt på Hammartorget i år i och med att ingen gran kommit upp. Nu har dom spridit ut smågranar över torget och paket i trämaterial under granarna. Här tittar jag fram själv med paraplyer i högsta hugg. Det visade sig vara regnfritt i dag så det får man njuta av. Vi tog en rätt lång promenad efter att min man varit till Vårdcentralen och tagit Waranprov


 

Här har dom också satt upp lite granris över trappen ner mot parkeringen från Hammartorget. Min man fick bli modell där


 

Jag tog en bild i går eftermiddag i mörkret men den blev inte bra. I mitten av Hammartorget där granen brukar stå så har dom nu satt ljusslingor så det fått formen av en gran så nu blir det i alla fall lite upplyst på torget

 

  

Vi har ju ställt in julen så vi blir ensamma på julafton men min son säger att han är ledig en vecka i mellandagarna och då föreslog han att han skulle gå i karantän 5 dagar för att kunna träffa oss några timmar. Så snällt och omtänksamt av honom. Vi tar en dag i taget och bestämmer inget än.  Nu önskar jag er en fortsatt fin dag

 

         animated-christmas-decoration-image-0004                             animated-christmas-decoration-image-0004


       

Här kommer nu en gammal klassiker som aldrig går ur tiden. Frank Sinatra & Bing Crosby med White Christmas. Jag drömmer själv om en snövit jul

 

 

 #Leverera #Lasagne #Smågranar #Hammartorget #Frank

 
 
Karin Eklund

Karin Eklund

9 december 2020 19:40

Så läcker lasagnen ser ut. Det vattnas i munnen.
Hoppas att ni kan få några timmar med sonen i jul, jag håller tummarna för det!
Tack för White Christmas med Frank och Bing. Så fint!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2020 08:32

Den är verkligen god. Jag hoppas också vi kan träffa min son för jag saknar honom jättemycket

Kul att du också gillar denna klassiker. Jag kommer in till dig senare i dag för jag mår inte bra just nu så jag svarar bara på kommentarer

Ha en fin dag
kram

 
Fenixmona

Fenixmona

9 december 2020 20:11

Så fint att kunna beställa hem mat. Även här i Uddevalla har flera restauranger börjat med detta. Fint är det också med alla ljus som nu kommer upp efterhand. Kramiz

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2020 08:33

Det är verkligen bra att det går att ordna det på sånt vis. Kreativiteten flödar just nu. Vi behöver lite stämningsljus nu i dessa tider

Ha en jättefin dag
kramar

 
Åke

Åke

9 december 2020 20:43

Den sången betyder jul för mig. Oj vad min far spelade den när man var liten. Flaggstänger med belysning sådär är bland det finaste som finns runt den mörka årstiden... men hur gör man på en flaggdag då?

http://www.nacka144.se

Malin wiper

10 december 2020 08:35

Mina föräldrar spelade också denna på grammofon när jag växte upp och sen har den följt med. Det är bra att dom gör nåt på torget i alla fall när det inte blir riktig gran

Nu tänkte du ett steg längre Åke ;) fast nu kom jag på att vi har 3 flaggstänger till på torget

Ha en fin dag
kram

 
Hebbe

Hebbe

10 december 2020 08:09

God Morgon..Grattis på Namnsdagen..Haé Kram.

http://https://hebbe.blog

Malin wiper

10 december 2020 08:36

God Morgon! Jag kom inte ihåg att jag har namnsdag. Tusen tack snälla du. det värmer

Ha en fin dag
kram

 
Amisa

Amisa

10 december 2020 23:45

Vad kul att du kan träffa din son under julen!

Ha det bra!

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 december 2020 08:45

Jag trodde det men nu är det tydligen allvarligare läge och dom säger att det är säkrast att inte träffas alls. Det räcker inte med 5 dagar i karantän utan 14 dagar enligt en kvinnlig expert som var på morgonprogrammet i går. Så vi får se hur det blir

Ha det bra själv

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards