Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 december 2020

Tumvantar på stolpe. blandade bilder och Robbie Williams

Av Malin wiper - 27 december 2020 14:00

 

I går när vi promenerade nere vid Öster Mälarstrand så föll min blick på detta roliga. Nån hade trätt på dessa två tumvantar på en stolpe och det såg verkligen roligt ut. Den övre såg ut som en gubbe med keps och den under en tomte och tummarna blev som näsor..  eller som en hel figur med huvudet upptill och en fortsatt kropp nedtill med en kort arm som sticker ut

 

 

Jag roade mig sen med att sätta ögon på den övre gubben. Ett sånt här blickfång kan betyda mycket för man får sig ett skratt och det behövs i dessa tider

 

         

Här passar det bra med en rolig animerad kortfilm 

 

 

Det var så vackert ute i går och kändes lite som en begynnande vinter. Nästan alla båtar var nu upptagna på land. Det man slås av att det är så mycket mer folk som är ute och promenerar. Innan corona så såg man inte så mycket folk när vi var där och tog våra promenader. Nu får man försöka ta sig fram över gräsmattor för på gångvägen vid vattnet är det överbefolkat och där vill jag inte gå.

 

  

Denna brygga hade ett tunnt lager av is och snö

 

 

Tänk att man ännu får se rosor slå ut i december månad. 

 

 

Här fotade jag målningen på detta tegelhus från bilen. 

 

 

En liten scen i centrum av Västerås som fått ett julpynt som hänger ner från scentaket

 

    

En utsmyckning utanpå en husveranda i form av en julgran utskuren i trä

 

 

Nu rullar julen vidare men inget är som det ska hos oss men vad gör väl det i år?. Förhoppningsvis kommer nya jular. Dessutom har vi regnväder och grått igen med 5 grader varmt. Man får trösta sig med att man ändå lever fortfarande trots den överhängande faran. 

 

        

Robbie Williams med låten Snowflakes 

 

Vi kommer inte ut på nån promenad i dag så vi tar en vilodag. Skönt att bara softa och se film och jag har även några vänner som jag inte har ringt till. Min man ropar från sin datorplats att det nu börjar blåsa. En maskin med tvätt går i badrummet så man har alltid nåt att göra. I huset är det så tyst och så även på gården så det känns som man är ensam kvar. Jag har i alla fall pratat med min son 3 gånger för jag saknar honom jättemycket. Min mans bror sitter ju också ensam denna jul och man känner verkligen skillnaden. Det man tagit för givet förut finns inte nu. Om allt skulle gå tillbaka till det vanliga så kommer man att uppskatta små saker ännu mer. Sköt om er och ha det så bra

 

                            En mellandagshälsning från Malinanimated-christmas-candle-image-0094

 

#Tumvantar #Animerad #Promenerar #Brygga #Rosor #Målningen #Scen #Robbie

 
 
Ingen bild

Gunilla

28 december 2020 11:21

Hej igen från mig efter ett uppehåll.
Det var den julen som var trist men man lever och får se framåt.
Detta väder gör inte att man blir piggare, så fint det var ett par dagar med kyla och vitt på marken.
I dag blir det fisk på menyn så skönt att slippa skinkan,som tur är slut.
Dom hade fått till det med vantarna. Den animerade filmen var ju så söt.
Du verkar må bättre nu, om så är glädjer det mig.
Ha en fin dag!
Kram!

Malin wiper

28 december 2020 13:40

Hej Gunilla! Vad kul att se dig igen. Ja du man får ta det som det kommer och försöka stå ut. I dag har vi haft halvmörkt hela dan. I går var det lite bättre. Härligt med fisk själv älskar jag lax.

Ja du man blir glad av att nån får till lite humor i tillvaron. Den filmen är gullig ;)

Jag är lite bättre så jag kan ligga på rygg nu och inte halvsitta. Kan även ligga lite mot höger sida

God fortsättning mot nyår
kram från Malin

 
Fenixmona

Fenixmona

28 december 2020 12:45

Vi håller oss inne idag, det blir tvätt klockan 13 sen blir det rester från julbordet och stekta potatis. Så mycket fina utsmyckningar du fångat upp med din kamera. God fortsättning! Kramiz

http://http:fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

28 december 2020 13:41

Vi höll oss inne i går men i dag hyrde vi elbilen och for iväg lite men det har varit halvmörkt hela tiden.

Skönt att du/ni har en innedag för det är alltid nåt man måste göra. Stekt potatis är gott.

God fortsättning
kram från Malin

 
Amisa

Amisa

28 december 2020 20:50

Kul att folk är så påhittiga! Just nu behöver vi verkligen mer än någonsin saker att skratta åt.

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 december 2020 07:44

Just nu flödar kreativiteten och det är kul att få bli lite överraskad i dessa tider.

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards