Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2020

Falcons alkoholfri lager, Sir taste a lot, Pugh Rogefeldt dinosaurie och Steel Guitar

Av Malin wiper - 15 oktober 2020 13:00


                                 

 

Nu har jag fått ytterligare en favorit vad gäller öl. Det är Falcons alkoholfri en god lager. På Matpiraten kostar ölen endast 5 kr/flaska just nu. På andra ställen från 11-13 kr. 

 

                                    


Amazon 

Jag brukar inte gilla när ölen smakar för mycket humle men denna öl är så bra avvägd så det kommer en behaglig och lagom humlesmak på slutet och den lägger sig i gommen så fint så jag bara njöt av ölen. Jag fick även en liten chokladkänsla av ölen. 


 

Min man testade en Sir Taste a Lot och håller 3,5 % i alkoholhalt. Mr T tyckte den var rätt god med en fruktig smak. På Matpiraten kostar 4 st 30 kr men på nätet 52.95 kr

 

        

Pugh Rogefeldt med låten Aftonfalken 

 

 

Så här fullproppad var vår barvagn julen 2019. I år blir det inget julfirande hos oss som det brukade vara. Vi har haft min son hos oss och min mans bror sen vi flyttade till Hallstahammar. Nu skall vi istället hyra bilen helgen före julafton och åka till min son först och umgås och gå ut och äta gott. Dan efter åker vi till min mans bror och går ut och äter med honom. Sen träffas vi dom ev i mellandagarna också men inte hemma hos varandra. Vi har alla kommit överens om detta men jag hoppas det kommer att fungera som vanligt julen 2021. Vi har firat julen hos min son i några år också och han har varit till oss ett antal gånger när vi bodde i Vaggeryd och även min mans bror var med en gång. Nöden har ingen lag.

 

Klicka här för att se ett paraply i form av en vinflaska som jag köpte 2019 och den står på barvagnen som en rolig sak. 

 

Bild före:


 

Vi tog en skön promenad på förmiddagen i solskenet och det vindstilla vädret. Jag såg denna läckra dinosaurie  skulptur i en trädgård. Så här såg bilden ut då jag fotade. Se efterbilden nedan

 

Bild efter:


 

Så här ser den ut då jag arbetat lite med den i fotoprogrammet. Jag har beskurit bilden och tagit bort den röda saken som stod framför den blå grunden. Det gör man med en stämpel 

 

 

Vi promenerade omkring i 40 minuter och det blir nog ytterligare en promenad på eftermiddagen


 

Jag såg en ringduva långt bort så jag fick zooma rejält men fick ändå en rätt skarp bild. Den har ett litet skyggt uttryck på bilden


 

Här har den fått sig något att äta. 


 

Här hade jag kunnat slå mig ner en stund om jag haft sittunderlag med mig. Ett ställe för att sitta och filosofera en stund i den fina höstomgivningen


 

Nu har jag inga fler bilder klara så jag nöjer mig för denna gång. Vi har toppenväder och inget regn i sikte för himlen är klarblå. Jag försöker hålla mig positiv än om vi har fått ställa in en sak i dag som vi båda såg fram emot men vi har bara flyttat den lite längre fram i tiden. 

 

Ha det bra och sköt om er mina fina besökare. Tack för att ni tittar in till mig. animated-hand-image-0045


          

Den gamla låten Apache här framförd på Steel guitar och det jättebra. Annars har man hört denna låt med The Shadows 



#Falcons #Sir #Pugh #Barvagn #Dinosaurie #Ringduva #Bänk #Shadows

 
 
Amisa

Amisa

15 oktober 2020 16:54

Jag dricker inte så ofta öl, men ska hålla utkik efter Falcons alkoholfria lager, nästa gång jag blir sugen på en.

Det var en fin dinosaurie du hittat, undrar vem som gjort den?

Jag gillar liksom du låten Apache, man riktigt hör hur mustangerna galopperar över prärien. Jag kom också att tänka på hur likt instrumentet steel guitar är en cittra, men det kanske bara är utseendet och inte hur lika dom är att spela på. Mannen i videon spelade väldigt bra tyckte jag!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Malin wiper

16 oktober 2020 07:21

Det gjorde inte jag förr heller men helt plötsligt så gillar jag öl mer än vin och mår mycket bättre på öl. Nu är ju den alkoholfria lika bra som den med alkohol också. Det var kul att nån hade en dinosaurie som skulptur på gården

Håller med dig om låten

Ha en skön dag
Hälsning från Malin

 
Veiken

Veiken

15 oktober 2020 19:48

Jag är inte mycket för öl. Jag kan drick lite men min man brukar ta över när jag inte vill ha mer. tack, tack säger han.
Vi vet inte hur det blir på jul ännu. Det kan bli så att vi inte träffar någon. Det får gå det också. Det är ju som det är.
Visst är det bra när man kan trixa lite med bilderna. Dinosauren blev ju jättebra!
Ha det fint!
Kram

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

16 oktober 2020 07:33

Jag har aldrig i hela mitt liv gillat öl utan mer vitt vin. Jag är väldigt förvånad för jag mår urbra på öl och kan lika bra dricka en alkoholfri som en med alkohol

Jag vet inte hur reglerna är egentligen för mig som äldre på julen. Kanske man får ta hem 2 st men vi tar det säkra före det osäkra

Det är jättebra att kunna fixa med bilder, räta upp, beskära mm. Det känns som du gör det också för du har ju helt fantastiska bilder.

Kul att du tyckte det blev bra med dinousarien

Ha nu en jättefin fredag
kram från Malin

 
Ingen bild

Gunilla

16 oktober 2020 15:46

När jag tar en öl blir det när det är varmt och jag står ute i buskarna och plockar av dom alla goda bären då går det fortare,fniss.Men en alkoholfri öl är inte dumt det heller.Vin
dricker jag inte.
Dinosaurien blev väldigt bra, du är en hejare på att fixa till. Apache lyssnade jag på så att öronen höll på att trilla av.
Ha nu en trevlig helg och må så gott!
Kram!

Malin wiper

16 oktober 2020 16:24

Det låter härligt. Jag har aldrig gillat öl förrens dom sista åren och då blir det mest alkoholfritt. Kul att du gillade dinosaurien ;) Det är roligt att fixa med bilder.

Vad rolig du är ;) jag lyssnade också på den flera gånger och sen med The Shadows som är orginalet.

Ha en trevlig helg själv Gunilla
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards