Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2020

The Coffee Erikslunds Shoppingcenter Västerås och chris Rea

Av Malin wiper - 8 oktober 2020 09:15


 

Vi hyrde elbilen i går och det första vi gjorde var att fika på The Coffee. Vi var dit när dom öppnade så det var bara en till som satt där men annars har dom väldigt mycket folk som sitter där. Möblerna är både fina och stabila och dom står inte så nära som det ser ut på min bild

 

Klicka här för att se när vi var dit sist

 

  

Här sitter min man med sin goda smörgås och kaffe och bara myser

 

                                   


Kökskollen 

 

Här sitter jag och förlustar mig. 


 

Han valde ett mörkare bröd och innehållet var: Avokado, soltorkade tomater, gurka, paprika, sallad, vegansk basilikamajonäs. Brödet, avokadon och denna underbara basilikamajonäs var fantastiska ihop. Grönsakerna var krispigt goda. 


 

Jag tog ett stenbakat bröd som var knaprigt och otroligt gott. Innehållet i den härligt gapande smörgåsen var ost av fin kvalitet och skinka också av en hög kvalitet. Sen var det sallad, tomat och gurka. Jag uppskattar verkligen att smörgåsarna inte är plastade hos dom utan dom står nygjorda i disken och visar upp sin fräschet. 


 

Dom hade testat att göra ett helt nytt bröd som såg fantastiskt ut. Det är ett wienerbröd men mycket godare. Innehöll en supergod vaniljkräm, hyvlad vit choklad och urgoda hallon på toppen.

 

 

Vi blev bjudna på ett bröd för att provsmaka. Jag kallde det för wienerbrödsdröm och det var det verkligen. Efter smörgåsen var jag rätt mätt men jag kunde inte låta bli godsaken så min man och jag delade. Jag fick i mig allt för den var en höjdare. Det märks att dom använder sig av bra råvaror och dom har en bagare som fixar allt

 

       

Chris Rea med låten The blue café


 

Vad sägs om dessa pain rice fulla av handskalade räkor. Dom ligger där som i en bekväm säng och väntar på att få bli avnjutna


 

I dessa ligger massor av fina kräftstjärtar


 

Kolla in deras muffins, wow!


 

En tjej ur personalen var så snäll och erbjöd sig att fota det som var innanför disken av dessa godsaker.. 

 

                  animated-coffee-image-0066               animated-coffee-image-0066               animated-coffee-image-0066               animated-coffee-image-0066


 

  

Godsaker i glas men jag glömde att fråga om innehållet. Så kul och roligt med en Twix på toppen


 

Marängdrömmar 


 

Kolla in denna..  tandvattnet började rinna. Detta såg fantastiskt ut och dom förnyar sig och testar

 

nytt. Dessutom är alla där otroligt trevliga, öppna och proffsiga. Sånt uppskattas verkligen. Vi gick därifrån nöjda och belåtna ut på lite nya äventyr.

 

                     animated-coffee-image-0030 Ha nu en njutningsfull dag i vår vackra höst

 

 

 

 #Coffee #Smörgås #Wienerbrödsdröm #Chris #Pain #Muffins #Twix #Marängdrömmar #Proffsiga

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 oktober 2020 09:52

Vilken fin början på åkturen att fika på det toppengoda stället.
Så mycket gott och att maken myste förstår jag med den goda mackan framför sig.
Chokladdesserten på sista bilden skulle man stå sig hela bilturen.
Ha en bra dag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

8 oktober 2020 11:35

Det var det verkligen. Man behöver njuta i dessa tider men under ansvar. Ja du den chokladdesserten går inte av för hackor ;)

Ha en jättefin dag själv Gunilla
kram från Malin

 
wiolettan

wiolettan

8 oktober 2020 10:33

Ojoj, så mycket med godsaker. Jag är svag för kaffebröd och även de goda mackorna som ni tog, mörkt bröd älskar jag.
Fint att ni fick provsmaka, sådant gillas skarpt.
Godsaker i glas, det var en annorlunda grej. Roligt.
Ha en finfin dag.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

8 oktober 2020 11:36

Jag är också svag för godsaker ;) Deras matbröd är helt fantastiskt. Det var jättesnällt av ägaren att vi fick ett smakprov. Kul när dom gör sig för och hittar på nya godsaker

Ha en jättefin dag själv
kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

8 oktober 2020 10:33

Vilket ställe!!!
Allt ser så himla gott ut, så snålvattnet rinner här också!
Fräscht och vackert och när det dessutom smakar som en bit av himlen är det perfekt.
Fina bilder och fina bilder både på dig och din man. Du ser så ungdomlig och vacker ut Malin!
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

8 oktober 2020 11:38

Ja du det är helt fantastiskt och snålvattnet rann för mig också ;)

Kul att du gillar bilderna och tack för komplimangen ;) du är väl för gullig Karin ;)

Ha en jättefin dag Karin
kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards