Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 november 2022

Bostad AB Mimer Västerås, Madness och Love Actually

Av Malin wiper - 23 november 2022 12:15


 

I går eftermiddag åkte vi iväg med bussen in till Västerås och där hämtade vi upp elbilen som vi hyrde i 3 timmar och nu var den helt uppladdad. Vi hade fått ett erbjudande om en lägenhet där vi hade möjlighet att få gå på visning 17.00 Bostadsbolaget heter Bostad AB Mimer. Husen där är i  tre våningar och lägenheten vi skulle se på var 71 kvm större än vår men 600 kr billigare.  Bostadsområdet heter Fredriksberg

 

 

Området såg fint och rent ut men vi hade velat se det på dan för man får inte samma uppfattning på kvällen. Lägenheterna hade två balkonger en från vardagsrummet och en från sovrummet och den från vardagsrummet var stor som en hel altan och den andra var större än den vi har i vår lägenhet. På båda sidor om området så var det både skog och grönområden. Dom hade grillplats med massor av stolar, bänkar och bord. Även en stor fotbollsplan och det var ett stort område mellan husen där det också fanns sittplatser och annat. Husen stod alltså långt ifrån varandra och det gillar vi båda. 

 

 

Här ser man dom största balkongerna från vardagsrumssidan. Tyvärr så ser man inte hur enormt stora dom är utifrån. Det ryms säkert 10 personer där och hon som bodde där hade stort bord och många stolar utsatta på balkongen.

 

        

Madness med låten Our House. Lite prat i början men sen kommer låten som är en klassiker. Madness är en engelsk popgrupp som bildades 1976 i Camden Town, London. År 2007 så turnerade bandet fortfarande med sin mest välkända lineup på sju medlemmar, även om medlemmarna har varierat under åren.

 

 

Så här såg det ut på en av hussidorna så dom har verkligen behållit lite skog.

 

 

Här ser man lite mer men bilderna blev inte bra i mörkret. Framför varje portuppgång så stod en rejäl fast bänk och det gillas också. Trappuppgångarna såg ut som dom nyss hade blivit upprustade och det var rent och snyggt. Vi skulle se på en lägenhet på andra våningen och dit var det bara en lång trapp. 

 

                            

Nyckelring med hus från Tuppreklam 

Vi blev så väl mottagna av kvinnan som bodde där och hon skulle flytta i februari. När vi sen kom in i lägenheten så ville jag bara utbrista Wow! den var helt nyrenoverad och man kände en värme och trivsel så fort vi började se oss omkring. Det fanns både en toalett och badrum med toalett och plats för tvättmaskin. Dom var så snyggt och proffsigt renoverade och inte bara vitt och matta grå färger utan lite blått också. I badrummet fanns ett fönster som var jättestort har aldrig sett nåt sånt förut. 

 

                    

 

Golven var helt nya och väggarna hade inga trasiga eller gulnade tapeter som hos oss. Vi får ju betala för att få nytt här fast det är så slitet. Vi har redan tapetserat dom förra två lägenheterna så vi har ingen lust att göra det här också. Köket hade helt nya skåp med snygga handtag  som var grafiska och föll mig i smaken. Det var ny kyl och frys och allt var supersnyggt och lägenheten kändes varm och mysig. 

 

Vi hade nog bestämt oss för att ta lägenheten men det fanns ett minus huset huset låg mitt i smeten och då kommer jag att känna mig instängd. Nu bor vi i första huset så vi har inget hus från vardagsrumssidan och det ger utsikt och ljus. Hade lägenheten legat i första eller andra huset i området då hade vi slagit till. Området ligger bara några km från centrum så man kan även promenera in. Nu har vi i alla fall sett hur det ser ut och vi väntar på nästa visning för vi är uppsatta lite överallt.

 

                    

 

Vi flyttar inte härifrån förrens vi känner att det känns rätt för vi har bott så bra hos Hallstahem och det har aldrig varit några problem då vi har behövt ny spis eller annat och när det varit nåt problem så har dom löst det snabbt. 

 

 

Det känns lite rörigt i huvudet just nu..  Men nu skall vi laga till lunch och sen skall vi ta vår andra promenad för dagen. Det har slutat snöa och är inte lika halt i dag så vi kan nog få ihop 7 km som vi fick i går i Västerås. Vi promenerade innan vi hämtade bilen och även när vi lämnat tillbaka bilen så vi kom inte hem förrens efter 20.00 Dessutom skall jag försöka få upp alla adventsljusstakar i fönstren i dag. Nu önskar jag er en härlig onsdag. Kram på er

 

     

En del av vårt stora långa vardagsrumsfönster förra julen

 

       

All I Want For Christmas. Ett av soundtracken och en scen till min favorit-julfilm Love Actually från 2003

 

#elbilen #Mimer #balkongerna #Madness #Love

 
 
Ingen bild

Gunilla

23 november 2022 18:04

Det är nog bäst att man ser sig omkring för det är verkligen viktigt att allt känns rätt. Synd annars för det verkar vara en fin lägenhet, men vad bra att det finns lägenheter så man hinner känna och tänka sig för.
Håller på och stryker stryker dukar nu så i morgon är det klart och kan ta det lugnt men stakarna tänder jag inte förrän på lördag.
Ha en bra torsdag och må så gott!
Kram!

Malin wiper

24 november 2022 09:39

Detta blir ett sent svar på kommentaren Lena. Jag har nyss vaknat för jag blev så trött i går så jag la mig tidigt.

Precis som du säger så bra så är det viktigt att man ser sig omkring och känner efter ordentligt innan man bestämmer sig. Jag hade velat ta med mig lägenheten ;)

Jag är ju högkänslig så jag måste lyssna på det jag känner. Härligt att du fått många dukar strukna. Skönt när man blir klar med sånt som måste göras

I går fick jag fram våra ljusstakar också men två har gått ur tiden så vi måste köpa två nya. Fönstren är ju så breda så det behövs två i kök och vardagsrum men nr 2 behöver inte vara så stora bara lite höga

Ha en bra torsdag själv Gunilla
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards