Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 september 2022

r & i Hårstudio Proffessional, OKQ8, Läkarmissionen och Bruce Springsteen

Av Malin wiper - 22 september 2022 07:45


 

I måndags var jag till frisören och blev toppad i håret. Han klippte upp håret lite och sen tunnade han ut det lite. Sist så får man borttaget lite hår som växer under hårfästet. Jag är så nöjd och känner mig fräsch och sen kostar det bara 200 för dom som gått i pension men jag ger alltid dricks 100 kr. Går jag till nån annan så får jag betala 450-500 kr och ger man då dricks så blir det dyrare. Nu måste man ju verkligen spara in då allt blivit så dyrt. Klicka här för att se ett inlägg från i januari med fler bilder. 

 

Friseringen heter r & i hårstudio. Dom är även en barber shop och dom har fått mycket beröm för skäggklippning


 

Jag skulle behöva en ny hårtork för jag har haft min i många år och den börjar lägga av och den låter för mycket. Jag får ha öronproppar på mig då jag vill torka håret snabbt. Skall kolla in deras hårtorkar och pris nästa gång

 

                                                               

Clipart Library

  

Sen har dom plattänger och även värmeborstar. Jag använder sällan plattång numera för håret blir så slitet så jag lägger hellre upp håret på rullar. Jag har en plattång som jag köpte hos min dåvarande frissa i Vaggeryd och den håller än. Jag använder den till luggen ibland.

 

 

En bild utanför Hårstudion

 

 

Efter vår promenad i går så tog vi en fika hos OKQ8. Härligt att kunna sitta ute fortfarande. Det var för mycket sol bakom mig så jag skulle ha suttit på andra sidan så bilden är lite otydlig. 

 

 

Kajan Kaj som vi kallar den hälsade på oss igen vid fikabordet. Den hade mat under gräset så det räckte. Det kan ju också vara en hon och då får hon heta Kajsa..  . Jag pratar lugnt till kajan och då  kommer hen närmare 

 

 

Vi gick förbi detta hus som var nymålat och dom hade även bytt dörr. Förut var huset gult och jag tog bara en detaljbild. Huset är rätt stort och jag har fotat det förut men hittar inte igen bilden i bloggen

 

 

Sist vi var till Läkarmissionens second hand så såg jag denna symaskin av märket elna. Jag trodde först det var en filmprojektor. Prislappen var på 350 kr men vi har en fungerande symaskin redan och den kostade 11.000 ny och den är nu ca 29 år gammal men funkar jättebra.  

 

Vi tänker oss för många gånger numera innan vi köper nåt. 

 

        

Ett klipp med massor av ideér vad man kan göra med gamla symaskinsunderdelar.  

 

 

Så här såg min dator- och syplats ut i sovrummet då vi bodde i Vaggeryd på Storgatan. Det var ca 13 år sedan nu. Där satt jag och sydde både klädnypeklänningar, sjuksköterskeklänningar och lite annat. Då hade vi en stor 3-rummare i ett gult tegelhus med bara två ingångar och i två våningar och vi bodde på första våningen. Vi hade bara en balkongdörr från sovrummet så det såg lite lustigt ut utan nåt fönster. Nu har jag också min datorplats i sovrummet och min man sitter i vardagsrummet

 

Klicka här för att se lite av det jag sytt

 

 

Här kommer några fler bilder från Läkarmissionens second hand. En provdocka klädd i jenasklänning

 

  

Kavaj med lång blus

 

 

Uppseendeväckande röda skor med vita prickar

 

                                                                                                 

Då har vi torsdag och nu är det äntligen dags för ögonoperationen. Jag är alltid nervös innan men sen går det bra bara jag är på plats. Jag gillar inte att vänta på nåt för jag blir både rastlös och har dåligt tålamod när det gäller att vänta vad det än må vara. Hoppas ni har en fin torsdag att se fram emot och tänk att vi hade bara 1 grad varmt i morse men det skall tydligen gå upp till 15 grader enligt väderleksrapporten. Solen skiner också så det bådar gott inför helgen.

 

        

Bruce Springsteen med I'm on fire.

 

#Hårstudio #hårtork #fika #Kajan #symaskin #symaskinsunderdelar #syplats #skor #Bruce

 
 
Ingen bild

Gunilla

22 september 2022 22:32

Hoppas allt är väl och att det känns skönt att det är gjort nu.Tänker på dig, och du behöver kanske vila dig ifrån bloggen några dagar.
Kramar!

Malin wiper

23 september 2022 08:14

Hej Gunilla!

Vad gullig och omtänksam du är. Operationen gick jättebra och jag skriver om den i ett inlägg. Jag trodde inte att jag skulle kunna komma ut på bloggen i dag för läkaren sa att det skulle värka och skava väldigt mycket så jag fick med mig bedövningsdroppar. Det skavde lite efter op men ingen värk så mitt läkkött är intakt ;). Jag tar det i alla fall lugnt. Läkningen kan ta upp till 6 veckor och då kallas jag in och får en tid för starroperationen

Ha nu en jättefin fredag kära du
Stor varm kram

 
Veiken

Veiken

23 september 2022 08:44

Skönt att du har en frisör som du trivs med och blir nöjd!
Jag har självlockigt hår så jag gör inget annat än torkar det med en handduk. Dessutom klipper jag mig själv!
Hoppas det gick bra med din ögonoperation. Man brukar få lite skav efteråt, men det går över!
Brucan är en av mina största favoriter alla kategorier! Jag har nog bara varit inne i en secondhandbutik någon enstaka gång, men man kan nog hitta fynd där.
Kramar

http://https://www.veiken.se

Malin wiper

23 september 2022 08:58

Han är verkligen skicklig. Jag har också lite självlockigt så när jag självtorkar så ser man att det är lockigt men inte som ditt hår. Du har ju så tjockt och så fina lockar. Så bra att du kan klippa dig själv det skulle bli katastrof om jag gjorde det ;)

Min ögonoperation gick jättebra och jag håller på att skriva om den men det tar lite tid

Bruce är verkligen en toppensångare och person och är även en av mina favoriter i den genren

Går man ofta till second hand så kan man hitta fynd.

Ha en härlig fredag
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards