Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 september 2022

Val 2022 i vårt Kulturhus, Bob Dylan och Idéträdgårdar Enköping

Av Malin wiper - 8 september 2022 07:45




                                   

Vi var och röstade i går och det skedde på Kulturhuset här i Hallstahammar. Nu är det gjort och det känns skönt. Jag var in och handlade lite som fattades och vi promenerade en stund men sen blev Mr T trött så gick hem igen. Han blir stadigt bättre och har inte haft nån feber sen han kom hem. Hostan har även lugnat ner sig

 

 

Här var vi på väg ner till vallokalen. Klicka här för att läsa om Claes Erikssons oro inför valet. Galenskaparna & After Shave ikonen. Så känner jag också

 

        

Bob Dylan med the times they are a changin'

 

 

Vi var en kvart för tidigt så vi satt oss på en långbänk och väntade framför Kulturhuset.

 

 

Jag är ingen tidsoptimist så jag är alltid ute i god tid

 

                                                                      

      

Idéträdgårdar 2022 i Enköping. Detta klipp har min son gjort genom sitt arbete på Onedotzero. Han har fixat allt från bilder, musik, filmning, klippning mm. Idéträdgårdarna skiftar från år till år men denna gång är den lite mer avskalad som det brukar vara men väldigt rogivande och vackert. Musiken passar så bra till.  Min man och jag har varit dit och sett allt live med min son flera år i rad men i år blir det svårt med allt som kommit emellan. Bra jobbat sonen   

 

                                                              

Clipart Library 

Klicka här för att se klipp från Idéträdgårdar 2021 där min son också varit med och bidragit. Klicka här för att se Idéträgårdar 2020

 

Nu väntar jag på taxin som skall ta mig till ögonmottagningen på Västerås sjukhus. Den kommer 10.50 så det är gott om tid. Önskar er en fin torsdag mina kära besökare. Sköt om er

 

#röstat #Kulturhuset #Claes #Bob #långbänk #Idéträdgårdar 

 
 
Ingen bild

Gunilla

8 september 2022 13:10

Bra att det är på gång med ögonen, och hoppas det snart blir gjort.
Vi skall rösta vi med i dag för maken kände sig bättre så han orkar.
Väldigt vackert klipp sonen gjort tänk att ha en liten stuga där och insupa allt det vackra.
Nu är du väl hemma igen och avklarat det som skulle ske i dag.
Ha det gott!
Kram!

Malin wiper

8 september 2022 14:51

Jag kom nyss hem från ögonmottagningen. Dom undersökte noga och allt såg lika bra ut som efter förra operationen och jag ser så bra på höger öga och det har inte blivit nåt sämre. Det som försämrat synen på vänster öga konstaterade sköterskan var starr. Efter en gulkroppsop kan man få starr men inte alla får det. Nu är det bara att ta det coolt och easy fram till 22/9

Det känns så lättande nu. Vad härligt att din man är bättre så ni båda kan förtidsrösta. Kul att du gillar min sons klipp ;)

Ja du man skulle bo på landsbygden nu då allt är så osäkert.

Ha det jättebra ni båda och sköt om er

varm kram från Malin

 
Karin Eklund

Karin Eklund

8 september 2022 17:41

Det låter fint det du svarar på Gunillas kommentar. Det ser mycket hoppfullt ut vad gäller ditt öga. Håller tummarna redan!
Lycka till med valet och att du får din kandidat placerad där du vill. Jag har förstått att det handlar om att lägga tre olika röster i Sverige, kommunen, länet och staten?
Mycket att tänka på kan jag tänka mig.
Kram

http://pettasblogg.blogspot.com

Malin wiper

9 september 2022 10:26

Det känns så lättande i dag men jag har sovit ut på morgonen så nu är jag pigg ;). Tack för din tumhållning Karin ;)

Det är som du säger 3 kuvert med tre olika röster.

Ha en härlig fredag
Kramar från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards