Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 december 2021

Glaciär drama från 2021

Av Malin wiper - 26 december 2021 10:30


 

Hej på er! Hoppas ni har en fin julhelg. Här har vi fortfarande 11 grader kallt och snö. I dag på morgonen så har jag tonat håret det skulle jag ha gjort för en vecka sen. Efter det så skall vi ta en lite längre promenad. Jag har nästan inga bilder kvar så det blir ett kort inlägg. Får fler i morgon då vi skall till min son i Enköping

 

 

En arkitektoniskt snygg dörr som jag fotadet i Köping då vi var dit sist. Där finns det många gamla fina välskötta stenhus

 

 

Häromdan såg jag denna kofta liggandes på en grön sandlåda, inte en barnsandlåda. Det var en damkofta som var lite utsvängd nedtill och ärmarna var indragna och jag ville inte ta på koftan. Den kom från Lindex och var i storlek medium. Undrar hur den hamnat där

 

  Viaplay 

Viaplay har just nu 3 gratismånader så jag slog till och den första film jag såg var Glaciär från 2021. Den handlar om två personer som sitter fast i ett karantänhotell under en dödlig pandemi. Fysisk kontakt är lika med döden. Total isolering krävs. Ändå ligger det i människans natur att söka samhörighet. Men vad händer när man ska välja mellan kärlek och livet

 

                          

 

Den är skapad i och med det vi går igenom nu men jag blev skärrad av filmen så jag borde inte ha sett den för den är ju en förlängning av vad som händer om inte pandemin kan stoppas. Det var bara två skådespelare med i filmen och det var Lena Endre och Alexander Karim. Ändå tycker jag inte att den var så välgjord och blev lite som en film som blivit till för snabbt kändes det som. Fast skådespelarna gjorde sina rollfigurer trovärdiga

 

Den får därför 3 svaga munskydd av mig i betyg av 5 möjliga

 

     

Formbar

        

Trailern till filmen

 

Nu har jag inget mer att komma med annat än att solen nu kommit fram. Jag önskar er alla en fortsatt fin jul. Var rädda om er

 

                             


Andningsmasker 

 

#Glaciär #Lena #Alexander #

 
 
Ingen bild

Gunilla

26 december 2021 11:42

God fortsättning önskar jag er!
Det var en vacker dörr och hela huset är ett hus att bli glad av.
Då var julen snart slut och det var en konstig jul att vara ensam det har aldrig hänt i hela mitt liv. Men vi gjorde så gott vi kunde med god mat och lite spel och muntrade upp oss så ingen nöd gick det på oss. Men förhoppningsvis är det den sista julen som är så här. Det kanske kommer ett riktigt vaccin efter ett par år
när det forskas mer.
Ja det var inte en film för psyket men det ligger mycket i den.
Nu en kopp kaffe med några goda kakor det är inte dumt.
Ha det nu så bra!
Kram!

Malin wiper

26 december 2021 12:56

Dom har många såna vackra dörrar i både Köping och Arboga. Skall fota fler nästa år. Ja du det blev en väldigt konstig och ensam jul. Så hade vi det förra julen också. Härligt att ni gjort det bästa av julen och nu blev jag påmind om att vi inte har spelat spelet jag köpte på second hand.

Hoppas verkligen att allt är mer normalt nästa jul. Den filmen var skrämmande i och med att flera länder har lock down.

Njut av kaffe med gott kaffebröd ;)

Ha det jättebra själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 29 april 09:00

    I lördags besökte vi Röda Korset vårmarknad. Här ser ni ett bord fullt av hembakat bröd och 3 av kvinnorna som bakat brödet. För 50 kr/person fick man välja 3 bakverk/person                                          QueChic   En li...

Av Malin wiper - Söndag 28 april 07:30

       Här ett filmklipp från i fredags då vi var och såg Zkrota Zkräpet på Kvarteret Igor (galleria). Kolla in när Lasse Åberg skall inviga med att klippa, men inte bandet utan nåt annat. Han har en härlig humor      Här har jag fått en autogr...

Av Malin wiper - Lördag 27 april 08:30

    Detta är en Dodge Van från 1984 som jag såg när vi var på väg hem från en promenad. Vi träffade mannen som äger bilen och han sa att han skulle lacka om bilen och då kommer den ju att bli superfin. Jag blir så glad nu när det börjar dyka upp...

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards