Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 november 2021

Biltur på liten landsväg, Alanis Morissette & Willie Nelson och

Av Malin wiper - 21 november 2021 12:45

 

Så här fint var det utefter den lilla landsvägen till Västerås i går. Vi skulle ju träffa min mans bror i Västerås och umgås lite men han ringde tidigt på morgonen och sa att han höll på att bli förkyld och ville inte smitta ner oss. Så vi får träffa honom efter vi har träffat min son 28 november om han då är frisk. Vi har haft flera dagar med fint väder med sol och vindstilla. Just nu har vi två grader varmt men det känns varmare i och med solen

 

                                                         


Clipart Library 

I går promenerade vi sammanlagt 4,5 km och i dag på förmiddagen blev det 5,5 km. Vi var hemma 11.30 och sen satt jag mig med detta inlägg och min man förberedde lunchen 


 

Här kommer lite bilder från då vi åkte på lite småvägar hem. En rad med björkar som stack upp så fint

 

      

Alanis Morissette & Willie Nelson med On the Road Again. Jag har en känsla av att jag haft med denna version av låten förut men då får det bli en repris för den är så bra


 

Det är så härligt att det finns en del gamla trähus som skötts om och bevaras ett tag till. Detta är nog en typ av förråd


 

En mjölkpall jag fotat en gång förut men nu i en annan vinkel


 

Jag gick ur bilen då jag såg en massa kor långt bort på en åker. Jag fick ta till 30 X zoom för att komma nära kon. Inte lätt att fota en svart ko


 

En jättefin och välskött ladugård

 

                         

Clipart Library

 

Ytterligare en välskött ladugård eller förrådsbyggnad


 

Ser jag en äldre traktor så måste jag ut ur bilen för att fota. Denna var lite annorlunda i och med färgsättningen


En fristående byggnad som som ser ut som ett litet gammalt boningshus. 

 

 

På många ställen börjar det se ut som här med fallfärdiga gamla hus. Dom står där tills allt rasat

 

 

Sånt här gillas också och min man tror den saken till vänster är för kabelläggning

 

Nu skall vi fortsätta att städa i kallförrådet för vi har inte mycket kvar nu och har fått flera tomma lådor. Det kan bli ytterligare en promenad i  dag för det är helt underbar luft ute med hög skön luft. Nu är det verkligen sköna söndag och jag hoppas ni mina besökare har det bra och njuter i nuet.

 

         

Canned Heat med Going up the Country. Canned Heat är ett amerikanskt blues- och boogierockband som bildades i Los Angeles i Kalifornien 1965. 

 

 

 

#Landsvägen #Västerås #Björkar #Alanis #Trähus #Mjölkpall #Ko #Ladugård #Traktor #Fallfärdiga #Canned 

 
 
Ingen bild

Gunilla

21 november 2021 13:16

Förstår att du mår bra av att åka ut på en biltur så mycket vacker natur och byggnader du ser, och även en svart ko.
Naturen är något att vara rädd om.
Hallongrottorna var mycket goda och många ligger redan i magen.
Hade svårt att komma in i förmiddags men nu gick det bra så det är kanske lika för Åke att det blir så. Men det ordnade sig.
Ha nu en fin söndag och låten On the Road tål att lyssnas på.
Kram!

Malin wiper

21 november 2021 15:53

Det var helt underbart och jag längtar ut igen ;)

Som du säger så bra så är naturen nåt man måste vara rädd om. Ja du dom är försvinnande goda ;)

Dom verkar ha problem på bloggplatsen vet inte om det blir bättre om dom har större server. Den låten blir man aldrig less på

Hoppas du haft en fin helg
Ha en skön söndag

Kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Av Malin wiper - Torsdag 9 maj 09:30

    I går besökte vi Röda Korset och såg då att det var Röda Korsets dag. Varje år 8 maj uppmärksammas denna dag av alla Röda Korsare och volontärer. Röda Korset i Västerås har ett sånt uppsving och det har blivit en fantastiskt trevlig träffpun...

Av Malin wiper - Onsdag 8 maj 16:15

    I dag fyller Lasse Åberg 84 år. Denna tavla ovan köpte vi på Läkarmissionens second hand för 75 kr. Den är skapad av Lasse Åberg och går under namnet Självporträtt. Tavlan är signerad av honom 1982 och vår är numrerad i 17/150. Det är en fär...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2021 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards