Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2020

ICA Matkassen utbyggnad, Halloweenminne, avstånd och Bobby Pickett

Av Malin wiper - 27 oktober 2020 09:30


 

God morgon! Hoppas ni sovit gott, det har jag gjort så jag känner mig utvilad. Det blir inga utsvävningar med hyrbilen förrens till helgen. Nu är det bara promenader som gäller och lite pyssel hemma. Jag har fått så mycket gjort med både städning, rensning och jag har börjat rensa bland mina bilder. Det är härligt varje gång jag får bocka av en sak som är klar på min "Att göra" lista

 

     


Unchained Melody på Pan Fluite. Det är min mans och mins låt för han spelade den för mig då han bjöd hem mig till sig första gången på mat. Då med David Allan Coe. Denna version spelas av Inka Gold. Så vackert och finstämt



 

Nu börjar det hända nåt mer med ICA Matkassens utbyggnad som skall bli Café. Dom har tagit upp en dörröpping i den långa husväggen men jag såg inga fönster och jag hoppas den får en ljusare och positivare fasad när det är klart. I mars 2021 öppnar cafét

 

 

Nu har det även satts upp stora höga glasrutor och det gör ju att man får lite utsikt och ljus till lokalen. Det röda längst bort är ICA:s ingång till butiken. ICA:s byggnad är i gult tegel och en röd ingång. Det ser lite märkligt och klumpigt ut men detta kanske inte är slutresultatet.

 

 

Snart har vi Halloween och det är inget vi firat annat än några år då vi bodde i Vaggeryd i Småland. Det var några fina år då min väninna A-G:s dotter och barnbarn var till oss och livade upp stämningen. Det är ett minne för resten av livet. Jag blir så rörd bara jag tänker på dessa fina pojkar som nu är 7 år äldre. 

 

                animated-halloween-image-0081                                                animated-halloween-image-0081

 

Klicka här för att komma in på  ett inlägg från 2016. Det var sista gången det blev halloween för oss och då besökte vi A-G:s dotter och blev skrämda av hennes härliga pojkar..  . Klicka här för att se när dom var till oss 2015. Klicka här för att se när dom besökte oss första gången 2013. Vart tog dessa 7 år vägen? 

 

           

En bild på bröderna där dom står utanför vår dörr och skrämmer livet ur oss.

 

        

En riktigt gammal låt som heter Monster Mash med Bobby Pickett . Han var en amerikansk sångare, låtskrivare, skådespelare och komiker. Han dog 2007 i en ålder av 69 år. Nu önskar jag er en behaglig och inte skrämmande dag. Sköt om er mina kära besökare

 

Dagens dumhet:


Vad säger detta om samhället när vi måste hålla minst 1,5 m i avstånd men vi får sitta i ett flygplan packade som sillar på väg mot solsemester?. Inget stämmer och jag tror det är så att hellre ser samhället att folk dör än att ekonomin brakar ihop. Sen måste ju alla tänka efter, måste vi verkligen resa utomlands i dessa tider?. Går det inte att vänta tills läget är bättre?. Denna pandemi har tagit fram så mycket om hur vi fungerar i en krissituation och det är ingen smickrande insikt. 

 

#Utvilad #Inka #Utbyggnad #Glasrutor #Halloween #Avstånd #Bobby

 
 
Ingen bild

Gunilla

27 oktober 2020 10:59

Halloween är inget vi firar men får man så fint besök av småfolk
är det trevligt.
Visst är det vackert med panflöjt och den komiska herren såg för kul ut men vad dom dör relativt unga många musiker.
Kan bara hålla med dig folk är inte kloka kan de inte försöka hålla sig hemmavid och vara försiktig och satsa på resor när det blir bättre. Blir aldrig bra när de inte kan ta ansvar.
Ha nu en fin dag!
Kram från mig!

Malin wiper

27 oktober 2020 12:02

Det var tre härliga år och vi hade så otroligt roligt. Panflöjt är verkligen vackert. Det är verkligen många musiker som dör relativt unga. Som du säger så blir det aldrig bra om man inte tar ansvar.

Vi gick in på Åsby Floristen dit jag inte varit på ett tag men då går vi in när dom öppnar eller när man ser att det inte är några i butiken eller några få.

Sen håller man avstånd och spritar händerna efterråt. Jag har inte varit till Åsby Hem & Trädgård på 11 månader för jag törs inte. Det är så stort och alltid mycket folk.

Ha en fin dag själv Gunilla
kram från Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 26 april 08:45

    Detta är en skulptur som heter Aseaströmmen och den har stått på Stora torget i Västerås i många år. Konstverket skildrar det fenomen som under industrins glansdagar kallades för "Asea-strömmen". Vid lunchtid och arbetsdagens slut fylldes St...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards