Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Halloweenbesök!

Av Malin wiper - 31 oktober 2013 14:00

     

I går fick vi besök av dessa två halloweenspöken som skrämde livet ur oss...    

 

 

   

  


  

Dom hade dessutom en extra mask med sig att byta med.  


  

Det var A-G:s barnbarn som dolde sig bakom maskerna. A-G är tydligen inte bara skicklig på att virka och sticka utan hon har även sytt såna här fina caper åt pojkarna med ett spöke baktill. Dom var så fiffigt gjorda med  kant upptill och snörning.  


  

Vi hade köpt en halloweentårta i form av pumpa på Ritz och här sitter vi och njuter. A-G:s dotter var med också och hon är jättetrevlig och pojkarna gjorde så stämningen höjdes. Dom blev så förtjusta i min tändarsamling så jag fick visa upp allihopa...  Pojkarna var så fina så man smalt. Mr T och jag fick till och med kramar innan dom gav sig hemåt....  Vi satt och myste och pratade ett bra tag och det var så kul att dom kom för vi blev så uppspelta.  


  

Här har vi nästan ätit upp tårtan som var jättegod


  

Av oss fick pojkarna en burk full med kronor (som jag pyntat) och lite guldpengar i form av choklad som jag köpte på Coola Kidz. Sen sen fick dom även en godispåse med halloweengodis. 


  

Detta är den yngre pojken som är 4 år och han provar här våran ena mask som vi annars har på väggen i gästrummet. Dom är köpta på Salong Hon & Han för ett tag sen.       

   


  

Hans äldre bror som är 6 år tog den andra masken och dom gillade dom verkligen. Hade jag haft en uppsättning till så hade dom fått varsin.  

 

               

Tack för att ni kom och spökade för det gamla paret som verkligen behövde livas upp...  

 
 
Maya

Maya

31 oktober 2013 15:05

Vilken fin tårta! Och så fiffigt med pengaburken, såå mycket nyttigare än godis! Det är ju idag det ska firas ;)

Tack för Din fina krya-på-dej-hälsning på min blogg och Tusen tack för besöket på min fotoblogg med många kommentarer! Du hann besöka den innan jag nu lagt upp ett nytt foto (som jag tänkt i flera dagar att jag glömt uppdatera på länge). Det uppskattas verkligen! Orkar inte svara just nu då smärtorna är jobbiga, men jag hoppas jag kan besvara Dej senare.

Fotobloggen:
http://studiomayaphotography.wordpress.com


HALLOWEENKRAMAR på Er!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 november 2013 09:08

När vi köpte den var alla andra slut så jag blev glad att dom hade nån kvar på Ritz för där är det stor åtgång. Det blev tydligen en dag för tidigt men det gick bra ändå

Jag hoppas du snart får må bättre. Din fotoblogg är så snygg både i layout och dina fantastiska bilder

Ta det nu bara lugnt vännen

Sköt om dig
varm kram

 
TantGlad

TantGlad

31 oktober 2013 16:45

Hej vännen!
Hua villka hemska spöken hihihi, men ni ser ut att må gott och trivas ändå trots spökerna.
Själv har jag laddat med godis från vårt ica, för man kan ju inte gå säker hehehe.
Ha det gott nu fina du!
Kraaaaaaaaam från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

Malin wiper

1 november 2013 09:05

Ja du det var skrämmande masker så det var tur att dom var så små pojkarna annars hade man blivit ännu mer skrämd ;)

Jag köpte också godis på ICA.

Ha det gott fina du också

stor kram

 
Helga

Helga

31 oktober 2013 19:45

Åh vad roligt med de små pojkarna som kom och spökade lite för er. Vad fint ni ordnat o vilka fina presenter de fick...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 november 2013 09:04

Vi hade många som kom och spökade när vi bodde i huset men sen vi flyttade har det inte kommit nån så detta var jättekul. Tack för dina snälla ord.

Ha en skön helg
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

1 november 2013 01:37

Så fina de var och tårtan såg god ut =)

Önskar er en skön helg
Kram

Malin wiper

1 november 2013 09:03

Ja du pojkarna var så fina så man smalt.

Ha en skön helg själv goa du
kramar

 
Annelie

Annelie

1 november 2013 06:34

Vad ni är SNÄLLA,, du / ni är såå givmild. Inte många ställen de får både pengar & godis.

Trevlig helg på er.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 november 2013 09:03

Tack för dom snälla orden, vad glad jag blir. Det är så sällan vi träffar på små barn så man blir så glad och jag hade redan en burk med pengar som jag hade som gissningstävling på tjejkvällen och då var det så lyckat.

Ha en härlig helg själv
goa vän
varm kram

 
Ingen bild

Jeanethe Lundin

25 oktober 2015 10:21

Så roligt att läsa vad du skriver.
Kram

Malin wiper

25 oktober 2015 12:07

Tack snälla du. Jag vet vem du är och ringer upp dig så fort jag kan.

Ha en skön söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards