Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2023

Citypraktiken Västerås, Mr Accordion, Arosvallen och Pet Shop Boys

Av Malin wiper - 25 mars 2023 08:30


 

I och med flytten så har vi bytt Vårdcentral och vår nya ligger en bit in i denna pelargång i centrala Västerås. Den heter Citypraktiken. Jag gillar verkligen pelare och speciellt då såna här pelargångar att gå igenom


Klicka här för att se ytterligare en pelargång i Västerås

 

  

Pelare framför ett garage, en bild jag tog 2016 i Jönköping


 


Här ser man ingången till Vårdcentralen  Citypraktiken. Vi har blivit rekommenderad Citypraktiken så vi får se hur det känns när vi skall dit första gången.   

 

  

När vi var in till centrum sist så dök vi på ett ställe i centerum där det fanns en gatumusikant. Det var så länge sen man såg gatumusikanter för dom tycks ha försvunnit helt. Mannen spelade dragspel men var inte där på plats just då men kom tillbaka efter en stund och började spela. På 1970-talet och en bit in på 1980-talet så var det full rulle med undersållning på gator, torg och på köpcentrum. Det har blivit ett tyst land men jag ser ju att i många andra länder så finns mycket av sånt kvar. Jag har inte haft kontanter på länge utan använder alltid kort och gör mina bankärenden över nätet så jag har inget att ge

 

        

Mr Accordion med Pirates of the Caribbean från filmen med samma namn       


                                                                   

Clipart Library   

Här följer lite promenadbilder från lite promenader och här går vi igenom på en stig där det finns lite bänkar. Antar att det ser lite bättre ut då vi får lite grönska. Huset rakt över såg rätt snyggt ut


 

Här ser ni min man där vi gick ner mot centrum för ett tag sen. Det är många fina byggnader utefter gångvägen


 

Vi gick förbi Arosvallen . Klicka här för att komma in på Arosvallens facebook


 

Denna skylt satt en liten bit ifrån på en mur

 

                                                     

Clipart Library    

Denna blå cykel lyste upp på vår promenad den dagen. känns lite 1960-talsblå


 

Jag var tvungen att kolla två gånger om jag såg rätt när jag tittade på sidan om gångbanan på marken. Jo! det stämde att en morot låg framför en flasköppning. Jag säger som min mamma sa ibland: Toka på sommarnöje och det var när hon tyckte nåt var galet.   Jag saknar dig mamma  


 

Bara en bit bort så dök nästa sak upp framför en Miljöbod. En bok som heter Stora Ridskolan och bredvid en knallröd mjuk barnleksak. Fantasin går igång och man undrar hur detta gått till. Det kanske var utställt på det viset så nån som ville ha sakerna bara kunde ta dom. Vad vet jag?

 

Inte nog med det utan sen såg jag denna rödbruna skinnhandske liggandes på gatustenar i centrala Västerås. 

 

  

En katt som jag fotade för ett tag sen och hade med i ett bildspel. Detta är en annan bild på katten. I dag på morgonen vaknade så snöade det och träden är vita och det känns som "jul igen". 

 

       

Pet Shop Boys med All over the world. Ett musiktips från min son. Klicka här för att läsa lite ang detta klipp som min son även skickade med. Tack för att du bistår din mor med material emellanåt..   

 

                Världen rullar på än så länge så ha en njutningsfull lördag  

 

 #Vårdcentral #dragspel #Arosvallen #morot #bok #katt #Pet

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards