Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2023

Av Malin wiper - 9 mars 2023 12:30


 

Här ser man en del av köket men det ser inte så mörkt och murrigt ut som på bilden. Vi har inte fått upp kökslampan över bordet än. Dessutom hade vi smockfullt på diskbänken . Mattan skall bort för den har vi haft så många år och den är sliten och passar inte in. Till vänster har vi satt min svägerskas fantastiska fågeltavlor. Klicka här för att komma in på hennes facebook

 

Klicka här för att se dom på närmare håll i vårt förra kök


 

Så här ser dom ut på väggen, helt fantastiska och passar perfekt in på köksväggen. Klicka här för att se dom på närmare håll och även en keramikskål hon skapat. Jag försöker nu fota sovrum och våra datorplatser.

 

                                                      

Klicka här för att se min svägerskas andra konstverk bland annat ugglor

 

         

Paul McCartney med Blackbird 

 

 

I går då vi promenerade till ICA Ettan så gick vi förbi Runes Café som är nostalgi för oss. Vi kunde inte låta bli att gå in och ta en fika. 

 

Klicka här för att se när vi var till Runes Café juni 2020. Klicka här för att se när vi var dit i maj 2020. Klicka här för att se när vi var dit med min mans bror. Han bor bara 1,5 km från oss nu

 

 

Jag valde två spritskakor och dom var jättegoda

 

  

Min man valde en cheescake som också var god


 

Här står jag vid vår port efter att vi varit ute och handlat i går 

 

 

Jämställdhet en självklarhet: 

 

Det är så overkligt för mig att kvinnor pressas tillbaka till dåtiden. Att det alltid skall måsta kämpas för rättvisa och jämställdhet när det skall vara så självklart. När jag gick i ett första majtåg i Hällefors där jag var aktiv i facket så skrev jag på mitt plakat "Jämställdhet en självklarhet". Jag läste om att dom funderar på att sänka lönen för kvinnor nu också, det måste ju vara ett lågvattenmärke 2023. Klicka här för att läsa om detta. Jag hade aldrig gått med på detta och har även skrivit om när jag upplevde en sån sak, vart finns facket?. Jag sa helt enkelt: jag skall ha samma lön som männen för samma arbete och även lite mer i och med 2 utbildningar och det fick jag. Klicka här för att läsa om 100 år med kvinnlig rösträtt

 

                                                                

Clipart Library 

Det finns nu en rörelse som vill trycka tillbaka kvinnorna till att inte ha nåt värde och underkasta sig mannen. Till saken hör att dom har hur många följare som helst och nu har även en del kvinnor gått med i denna rörelse. För mig är det så är det helt absurt. Klicka här för att läsa om Redpill-rörelsen. Tur att vi har riktiga män som inte behöver trycka ner kvinnor för att själv må bra. När jag arbetade några år i ett sk manligt yrke så var det bara ett fåtal män som betedde sig illa. Världen börjar bli mer och mer obegriplig

 

       

Lisa Ekdahl med Deep Inside your dreams 


Jag blev så glad när jag såg att Jills Veranda är tillbaka med en ny säsong. Jag såg första avsnittet i går och där var Lisa Ekdahl första gästen för säsongen och det visade sig att hon hade väldigt sjysta åsikter när det gällde bland annat kvinnors rättigheter 

 

Min man tog bussen till Hälla i morse för att handla lite medans jag fixade lite hemma. I dag kommer bovärden så vi kan visa på sånt som inte fungerar och det är inte så mycket. Man kan även göra tillval med diskmaskin, tvättmaskin och mycket annat för en viss summa i månaden. Vi hade minus 7 grader på morgonen och sen kom en snöstorm som gjorde att man knappt såg nåt utanför fönstren. I går promenerade vi 5 km och i dag går vi ut efter bomötet. Nu håller vi på att sätta upp lite fler tavlor så vi får bort lite från golven

 

           Nu önskar jag er en fartfylld dag med fina upplevelser


 

 #köket #fågeltavlor #Paul #Jämställdhet #Lisa #Jills 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards