Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 mars 2023

Av Malin wiper - 30 mars 2023 11:30

 

Hej på er! Hoppas natten varit sömnrik. Vi har minus 8 grader kallt här just nu och en del snön ligger kvar. Fast solen kom fram efter 09.00 så ut skall vi ändå på vår promenad. Min man har tonat håret åt mig i morse och han är så noga så allt fördelas perfekt. Det är inte det att jag inte klarar det själv utan han vill göra det så han är inte främmande för nåt. Jag är mer lite slarvig så det skall gå fort, han har mer tålamod. Vi har haft lite spadag på morgonen så vi kommer inte ut förrens efter lunchen. Det blev både toning av hår, fotbad, nagelvård, ögonbynsfix och lite annat.

 

 

Jag såg denna fina unga kaja häromdan och i morse så satt en frodig vacker skata på balkongräcket. Jag fumlade efter kameran men hann inte fota. Jag sitter ju så nära balkongen så nu skall kameran stå där hela tiden bredvid laptopen

 

 

När vi var till Hälla Shopping sist så gick vi in på Rusta och där skojade vi till det lite på barnavdelningen. Det är inte första gången vi har barnasinnet kvar men det var ett tag sen nu.

 

 

Här håller min man upp en tusenfoting

 

 

Dom hade massor av solfjädrar och dom är verkligen bra att fläkta sig med på sommaren. Numera är värmen så fuktig och tropisk så det behövs. Jag har såna där batteridrivna små fläktar men dom låter och det blir lite dragigt. Sen har jag en lite större fläkt som man kopplar in på datorn och den funkar bra också. Jag har inte hittat min solfjäder än som jag brukar ha liggande på datorbordet

 

Klicka här för att se den lilla fläkten

 

      

Massor av fläktar och många annorlunda och roliga

 

 

Nu är det ju snart påsk också så butikerna har börjat ta fram påsksaker. Vi är inte mycket för att fira påsk och har bara några påsksaker. Vi hade lite mer förut men det blev stulet i ett källarförråd för många år sedan. 

 

 

Jag såg även denna fina mjuka elefant 

 

 

Sist vi var till Bageri April så åt vi en smörgiffel med creme chees och björnbärssylt och det var magiskt gott

 

 

En del av inredningen och blomman tog jag från ett bord och ställde på långbänken för att fota 

 

   

En dag på vår promenad så såg vi denna gatuskylt som gav lite vårkänslor. Backsippsgatan 

 

 

Så här vacker är backsippa. Klicka här för att se vart jag hittade bilden och läsa om blomväxten

 

        

Jag avslutar med ett somrigt klipp med dom suveräna dansarna Sondre & Tanya. Dom dansar till musik av Fats Domino 

 

                      Önskar er en dansant och fartfylld dag    

 


#kaja #barnasinnet #tusenfoting #solfjädrar #elefant #smörgiffel #gatuskylt #backsippa #Sondre

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards