Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 mars 2023

Av Malin wiper - 14 mars 2023 09:15

 

I söndags då vi åkte ner till centrum för att köpa lite material för att kunna sätta upp en lampa så tog vi först en fika på Global Living. Dom har alltid en röd matta utanför

 

Klicka här för att se när vi var till Global Living 2017


 

Vi tog varsin muffins med färskost i och dom var jättegoda. Vi satt vid ett barbord vid fönster så vi kunde kolla ut på folk som gick förbi


 

Vi hörde live musik från scenen längre in så jag gick dit och kollade. Det var en kille som spelade gitarr och han heter Axel Ottosson. Jag antar att det var lunchmusik för det var många som satt där och åt

 

                                                       

Rudeboys kommer till Global Living 24 mars 

 

  

Det lät som han satt och improviserade fram musik. Dom har ofta band som kommer dit och spelar på vissa kvällar och det som är så kul är att man alltid ser folk i alla åldrar som besöker stället även när dom har kvällsunderhållning

 

Axel Ottosson är annars med i ett band som heter Axel Ottosson & Friends . Dom är tydligen ett återkommande husband på Global Living

 

      

Jag filmade lite när Axel Ottosson spelade och sen satt jag in det på min Youtubekanal, så här ser ni det korta klippet


 

Här går man ner till Skivbörsen men dom har inte öppet på söndagar

 

Klicka här för att se när vi var till Skivbörsen 2017 då vi nyss flyttat till Västmanland


 

När man skall besöka toaletten så hänger denna skylt ovanför. 


 

Dom har en hel hylla full med olika venedigmasker. Allt är till salu och jag såg att maskerna går på över 300 kr

 

Klicka här för att se när vi var till Venedig 1996

 

 

Detta är tre av flera masker vi köpte när vi var till Venedig. Flera gav vi bort och en blev vi tvungna att göra oss av med. Jag som medial och högkänslig blev negativt påverkad av den masken. Den hade vi köpt på en liten butik en bit utanför centrum. Dessa tre känns bara bra och vi får se vilken vägg dom passar bäst in på


Dom har även såna här saker i Steampunk. Klicka här för att komma in på Steampunk Bar i Göteborg

 

Klicka här för att se när jag fotade en kille i Stadsparken 2017 som hade stilen Steampunk

 

  

 

En möbel med tre fotöljer som sitter ihop och är i vinröd sammet. När jag såg kudden så tänkte jag på The Beatles  låt Sgt Pepper' Lonely Hearts club band. Det var så deras kläder såg ut på den LP:n


         

Här kommer då låten Sgt Pepper's Lonely hearts club band med The Beatles


 

På en byrå stod en gammal skrivmaskin och till vänster en grammofon för stenkakor. Det är rätt trångt och många saker så det gäller att ta sig in och försöka fota och sen beskär jag så gott det går i photoshop

 

  

Efter fikat var vi in till Igor där vi besökte Clas Ohlson men dom hade inte det vi behövde. Vi fick tag på det hos Kjell & Company istället. Tyvärr så höll vi på så länge att försöka få spotlighten på plats i halltaket så vi ledsnade. Den var så tung så att hålla upp och koppla in var så jobbigt och omständigt så vi låter den ligga ett tag. Vi åker till IKEA i dag och köper en lampa som går att koppla in på lättare vis. Spotlightsen kan vi ha i vardagsrummet istället.

 

                                                  

 

Vi fick i alla fall upp ytterligare en spegel i hallen. Vi behöver även köpa en duschslang för den som sitter där är i plast och den är trasig och läcker vatten. Det är alltid en massa extrakostnader när man flyttar. Vi har hyrt elbilen i 3 timmar för vi hade pengar kvar på det kontot. Dessutom har vårt bostadsbolag mimer avtal med Move About i mars så alla hyresgäster får 20% lägre bilhyra i mars månad. Det har regnat i natt och vi har nu 4 grader varmt. Sköt om er nu och ha en jättefin tisdag


#Global #muffins #scenen #Axel #Skivbörsen #Venedigmasker #Beatles #grammofon #Igor #elbilen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards