Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 mars 2023

Av Malin wiper - 26 mars 2023 09:30

   

Vi har ca 300 m till vårt nuvarande apotek som heter Doz Apotek och bredvid ligger matbutiken Tempo. Det var en fin stämning inne på Apoteket och man fick bra hjälp

 

 

Jag köpte en ansiktskräm som var lite fetare i och med att jag har sån torr hud. Dessutom så är det torrare luft i denna lägenhet så både hår och hud blir påverkad. Vi blir nog tvungen att köpa en luftfuktare så småningom. Krämen är deras egen och heter Doz Daily Face Cream och den är parfymfri och den skyddar också för kyla och frost. Den kostade 70 kr där och dom drog av 45 kr i bonus så den blev inte dyr. Jag har nu testat den några dagar och den känns väldigt behaglig och lite mindre torr

 

                                    

Clipart Library 

I och med att jag har känslig hy så brukar jag testa krämer först genom att stryka på lite i armvecket och låta det sitta över natten. Om det inte är rött och irriterat med klåda på morgonen så vet man att man tål krämen


 

På andra sidan gatan så har vi bland annat Skallbergets Kiosk och Duhok Livs dit vi brukar gå och handla också. Nu skall jag även börja leta efter nånstans att klippa mig för det finns hur många ställen som helst. Jag skall läsa om dom olika ställena på nätet för nu är jag så vildvuxen i håret så det är så svårskött


 

På Duhok livs köper vi små fina gröna Squash som vi brukar skiva upp och  koka tillsammans med potatis och andra grönsaker. Bakom ser ni en burk med skivade oliver från Eldorado och dom är jättegoda. Jag gillar svarta oliver och jag lägger dom på både leverpastej, ost och bananskivor. Sen har dom en Kycklingmortadella som min man gillar och i den finns även gröna skivade oliver


  

Till kaffet en dag så fixade jag en fullkornssmörgås till min man med brieost, leverpastej och kycklingmortadella och ovanpå dom svarta skivade oliverna på osten


 

Dom har även dessa sardiner som min man gillar

 

       

Ett passande klipp med en grupp som heter The Hot Sardines och låten är Bei Mir Bist du schoen. The Hot Sardines är ett amerikansk jazzband som bildades i New York City 2007 av den konstnärliga ledaren, sångerskan och författaren Elisabeth Bougerol och den konstnärliga ledaren, skådespelaren och pianisten Evan Palazzo. Det behövs lite fart och show nu då vi har lördag. Kom ihåg då man var ute i svängen och dansade sig igenom helgen och njöt av häftig musik


 

På Skallbergets Kiosk har dom även små mandul blåbärsmuffins i såna här påsar. Dom är faktiskt jättegoda och innan vi kan baka själv så är det gott att kunna ta fram en sån eller två till kaffet. Två såna är som en normalstor muffins


 

Så här ser dom ut då man tar dom ur förpackningen


 

Vägg i vägg med Doz Apoteket så har vi Tempo Skallberget som har en del saker vi är ute efter. Dagens Åhlens hette förr Tempo så det känns så bekant för mig. Kom så väl ihåg Tempo i Sundsvall då jag växte upp. Då fanns ju även Epa varuhuset som var ett av dom första varuhusen. Min skolkompis Monicas mamma arbetade där så vi gick in efter skolan och kollade runt ganska ofta. 

 

 

Vi har nu köpt en påse med fryst rödspätta på Tempo och den var inte så dyr. Jag har nu varit sugen på rödspätta länge och när min bloggläsare Gunilla talade om att hon och hennes man ätit rödspetta med citronsås så blev jag extra sugen. Hon skrev i en kommentar hur hon gjorde såsen så vi skall göra likadant. 

 

Klicka här för att se ett recept på pasternackor jag fått av Gunilla för ett tag sen, och det är så gott så vi brukar äta det emellanåt istället för potatis. Klicka här för att även få ett recept på Gunillas goda purjolökslåda


 

I fredags så åkte min man till Erikslunds Shoppingcenter för att handla på City Gross. Dom hade hel laxsida för 150 kr/kg och det i ett begränsat antal. Det var bara tre laxsidor kvar när han kom dit. På bilden har han skurit upp lagomt tjocka skivor för att fysta in. I går åt vi ungsstekt lax och det var ett tag sen nu och vi bara njöt för vi är båda väldigt förtjust i lax. Mina favoritfiskar är lax, rödspetta och piggvar 

 

                     

                                              

Fagbladet Foa

I går fick vi verkligen tillbaka vintern för det snöade hela dan och snöröjningen gick igång efter ett tag. Både min man och jag har fått en förlamande trötthet efter flytten därför har vi svårt för att fixa till tv-rummet, luften gick ur oss. Sen fattas det saker som vi inte hittar när vi skall sättas ihop grejer så vi har fått köpt nytt hos Clas Ohlson. Vi har gått in i ett viloläge där vi bara försöker att få tillbaka enérgin. I dag skiner solen igen och det har slutat snöa. Träden är som vackra vita skulpturer men jag gillar inte detta med att flytta klockan fram och tillbaka för det stör dygnsrytmen. Jag önskar er nu en skön och behaglig söndag mina kära besökare


       

Drake Milligan från hans audition på American got talent. Det blev riktigt underhållande i och med att han hade ett bra band bakom sig också. Han har ett sånt djup i rösten och han är ju endast 24 år gammal. Han skulle ha passat bättre i filmen Elvis från 2022. Klicka här för att höra honom imitera Elvis

 

 

#apotek #squash #kycklingmortadella #Sardines #nåldyna #blåbärsmuffins #rödspetta #lax #woken #Drake

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards