Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 mars 2023

Av Malin wiper - 15 mars 2023 11:45


 

Häromdan fick  satt vi upp vår kökslampa som vi haft i några år nu. Den ser lite ut som ett flygande tefat och vi köpte den på en kvalitets second hand


 

En lite tidlös modell


 

Vi köpte denna enklare plafond till halltaket istället för den tunga komplicerade vi köpte för ett tag sen. Som ni ser på bilden så är det en lampsomme som är klädd med tyg och det är lite retro det också. Kom ihåg att mina föräldrar köpte en sån stomme till vårt kök när jag var barn. Sen klädde dom den med ett snyggt tyg och ibland bytte dom tyg på stommen. Det kan även vi göra på denna lampa. Lampan går under namnet Regnskur och kostar endast 299 kr. Vi fick ett presentkort av syrran och hennes man som inflyttningspresent och det var på IKEA så vi la det på lampan..   


Klicka här för att se lampan vi köpte först och den kostade nästan 800 kr så vi var lite galna den dan. Passar den inte in i vardagsrummet så försöker vi sälja lampan

 

                                

Clipart Library 

  

Denna lampa är också från IKEA men den tillverkade dom bara i en liten serie så den finns inte längre. Det fanns även bordslampor i den modellen. Den hade vi i vårt förra sovrum och det har vi nu också. Den är väldigt tidlös. Vi hade förut en kristallplafond i sovrummet men den passade inte in riktigt så vi sålde den


 

Vi köpte även en duschdraperi stång på IKEA för den som hängde kvar i badrummet var en gardinstång och när vi satt upp duschdraperiet så ramlade det ner direkt, Duschdraperiet med kaktusar har vi haft sen 2018 och det köpte vi på Ohlssons tyger på Erikslunds Shoppingcenter. Den butiken las tyvärr ner när corona härjade som mest. Saknar den verkligen för dom hade så mycket fint och rimliga priser. Jag gick ofta dit och fotade

 

 

Den här gardinkappan köpte vi på metervara hos Ohlssons tyger i mars 2017. Den har vi kvar fortfarande och vi köpte en likadan till vardagsrummet men i gula färger. 

 

Klicka här för att komma in på min mans öljettskola där han visar hur man sätter i öljetter på ett enkelt sätt


 

Biltema köpte vi denna duschslang för den som satt där var i plast och läckte vatten. Det är alltid nåt som kommer till då man flyttar. Ganska mycket denna gång för det är för litet badrumsskåp så vi har köpt en liten vagn med hjul också den på Biltema där vi har sånt som inte ryms i skåpet. Vi funderar på att så småningom köpa ett större skåp


Klicka här för att se ett roligt duschmunstycke. Klicka här för att se ett annat annorlunda duschmunstycke

 

 

När vi var på Biltema så blev vi så kaffesugna så vi tog en fika på deras nya, stora fina café. Jag valde en god blåbärsmuffins och min man ett fullkornsbröd med salami och brie  

 

     

Hayati Kafé med What are you doing the rest of your life. Hayati Kafé är en svensk jazzångare. han är den första förmodligen enda manliga jazzångaren från Turkiet som har blivit känd internationellt. Hayati har sjungit i hela Norden och i Estland, England, Tyskland, Frankrike, Nederländerna, Israel, Singapore, Thailand mm. Han har en väldigt fin röst och jag kom ihåg hur populär han blev här i Sverige när jag växte upp. Han var ofta på tv

 

Klicka här för att komma in på hans facebook


 

På IKEA såg vi denna läckra kran som var nyhemkommen


 

Häromdan fick vi bostadsbolagets tidning Hemma Hos i brevlådan. Bostadsbolaget heter mimer. Där fick vi reda på en hel del som händer och här går snöröjningen igång redan tidigt på morgonen

 

                         

I går gjorde vi iordning hallplafonden så i dag skall vi sätta upp den. Nu har vi varit ute och handlat lite mat och denna gång promenerade vi till ICA Kvantum som är mycket större än ICA Ettan. Det är 1,6 km dit och vi gick sammanlagt 5 km. Vi fick gå en omväg tillbaka och den tog längre tid. Vädret är toppen med sol, vindstilla och nollgradigt. Det känns lite vår i luften. Ha nu en skön onsdag mina kära besökare. Tack för att ni tittade in. Ha nu en toppenfin dag

 

      

Min son talade om för mig att nya James Bond kommer att bli skådespelaren Aaron Taylor Johnson. Här ser ni honom en bit in på klippet. Aaron Taylor Johnson är en engelsk skådespelare

 

 

New Yort Gal

 

 

#kökslampa #plafond #duschdraperi #duschslang #blåbärsmuffins #Hayati #Hemma #Aron  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards