Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 mars 2023

Av Malin wiper - 5 mars 2023 10:15

   

I går då vi tog en liten promenad häromdan för att se oss omkring lite mellan flyttbestyren så såg vi denna fina hund med sin matte. Det är en Lapsk Vallhund och den heter Sigge och är 12 år gammal. En vänlig matte lät mig fota den fina hunden


 

Den stod där så lugnt och kollade in oss


 

Jag fick även en närbild då den stod blixtstilla, man blir ju så rörd


 

Efter det såg jag en tjusig hjärtformad fågelholk i ett träd bredvid en byggnad


 

Vi gick förbi ett gult fint hus och på ena kortsidan såg man fina gamla skyltar där det stod Frisör Dam Herr. Det kom ut en man på balkongen på framsidan och då frågade jag honom om det fanns en frisering i huset. Det hade funnits men inte nu fast texten på huset hade fått stå kvar och det gillar jag

 

 

När vi gått 1 km så dök ett Coop på Karlfeldsplatsen upp så vi gick in dit och handlade lite mat som fattades. Det var så fint och fräscht därinne och trevlig stämning. Vi har även en matvarubutik som ligger ännu närmare som  heter Tempo så det finns att välja på. Jag skall fota lite mer då vi har fått lite mer ordning hemma. Kolla in till vänster vilken läcker mosaikpelare i turkosa toner


 

Vi orkade inte laga mat på eftermiddagen i går så vi köpte med oss varsin högrevsburgare med pommes frites och en dipsås. Detta ställe ligger ca 200 meter från vårt hus och heter Aram's Burger. Dom är kända för hög kvalitet så dom har fått 5 stjärnor i betyg av 5 möjliga . Jag fotade burgarna men det blev så dåliga bilder i och med att jag var så trött. Dom var verkligen supergoda


 

Sen har vi en Pizzeria som ligger ca 150 meter från vår bostad. Den heter Arpa Pizzeria . Dom har fått 5 stjärnor i betyg av 5 möjliga också

 

       

Sveriges 10 märkligaste restaurangerna

 

  

Vi var till IKEA på Erikslunds Shopping Center i går och där köpte vi ett diskställ som heter Välvårdad. På nätet ser jag att vi glömt att det inte bara finns tallriksställ, avrinningsyta och bestickhållare i serien. Det finns ju även en hylla till att bygga på med så vi skall köpa den nästa gång vi åker dit. Klicka här för att se dom olika alternativen

 

Vi har inte haft diskmaskin sen vi bodde i vårt egna hus men vi har klarat oss ändå

 

  

Så här ser det ut när jag diskat men det blir bättre sen när glasen står på en höjd så man får plats med annat också. Vi var även till Biltema och köpte en liten förvaringsvagn med hjul som vi skall ha i badrummet. Det ryms inga stora förvaringar där när vi har tvättmaskinen vid duschen. Sen köpte jag några fina självhäftande krokar också som vi skall sätta på kaklet så vi får till gästhanddukar och lite annat. Det blir alltid extra utgifter när man flyttar. 

 

                                                     

Clipart Library

Det är så rörigt än så vi har mycket jobb att göra framöver med att få ut alla möbler på plats och sätta upp tavlor, hyllor och annat. I går morse var vi till vår gamla lägenhet för att hämta sånt som blivit kvar och i dag skall min man åka dit och rengöra både spis och kylskåp och även dammsuga alla rum sen kommer städfirman 14 mars. Vi har hyrt elbilen hela helgen. Jag stannar kvar här och tömmer lite kartonger och lagar lite mat tills Mr T kommer hem igen. Nu har jag bara att önska er mina besökare en härlig och vilsam söndag

 

       

Sunday morning coming down med Kris Kristofferson & Johnny Cash (American Outlaws: live at Coliseum, 1990) 

 

#Vallhund #fågelholk #Frisör #Coop #högrevsburgare #Pizzeria #märkligaste #diskställ #Kris 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards