Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2023

Av Malin wiper - 10 mars 2023 12:45


 

Häromdan då vi tog en promenad till ICA Ettan så gick vi förbi detta ställe Konst & Ram. Jag hittade ingen aktuell information på nätet så jag skall gå förbi igen och kolla deras öppettider på nätet och även adressen 

 

                                                      

Nyckelring med målarpalett bestsub

 

Det vore toppen om dom finns där för dom gör värderingar också. Jag har flera tavlor som jag vill ha värderade

 

         

Ett konstverk - Morgondagen är en nyck ur det förflutna. Surrealistisk konst av Stellan Mörner


  

Efter det så såg vi detta ställe som både har en kiosk och en pizzeria. Gideonbergs Kiosk och Sannegårdens Pizzeria. Det finns hur många pizzerior som helst och det tycks bara bli fler. Jag köpte en dubbeltriss på Kiosken men som vanligt vann jag ingenting. Hade jag vunnit så hade jag fått summan x5


 

Ett tag senare så gick vi förbi Giddegrillen. Den har en stor fin uteplats där man kan sitta så fort värmen kommer


 


Vi promenerade in på en innegård mellan flera hus. På ett ställe såg det så här mysigt ut inför vår och sommar


 

Friseringar finns det massor av också i närområdet. Denna heter Gideonsbergs Salong. Det finns även en frisering rätt nära vår bostad


 

Inte långt från Runes Café så finns dessa hus som inte fanns då vi flyttade till Västmanland för 6 år sedan.

 

Här samma arkitektur men annan färgton. Min barndomsvän Mrs E är gift med en man som är arkitekt och har ritat många fina hus. Hon och jag har haft kontakt genom åren och vi har varit till dom i Tranås och hälsat på. Hennes mamma och min mamma var bästa väninnor under många år. 


 

Så här fina är balkongerna med sin utsmyckning


 

Vi gick förbi en knallröd cykel som halvlåg med en pressening över sig. Mycket skall man se innan man lägger sig raklång


 

Jag gillar Franska balkonger och har även haft en själv i ett bostadsområde i Göteborg för länge sen. Denna har ett fint smide framför men det går ju bara att vädra och att titta ut 


        

Bruce Springsteen Tom Morello med Ghost of Tom Joad. Den låten hade Jill Johnson med på Jills Veranda häromdan

 

Min man åkte iväg med bussen till stället där städbolaget  Städkraften finns i Västerås. Han skulle lämna in nycklar till förra bostaden så dom kan städa 14 mars. Under tiden promenerade jag bort till matbutiken Tempo för att köpa lite mjölk, smör och annat. Det är 7 grader kallt men det blåser inget så man blir inte så frusen. Jag måste ändå ha varma mjukisbyxor under mina vanliga när det blir för kall. Jag förfrös mig när jag var 15 år så jag fryser lättare där och jag blir röd om jag inte skyddar mig. Efter lunchen kommer Bovärden med ett nytt handtag till balkongdörren för det var trasigt. Hon är en proffsig och trevlig tjej

 

                                   


Trendrum 

Nu skall vi ta en sen lunch och se en promenad innan vi fortsätter att fixa till härhemma. Ha en njutningsfull fredag kära besökare.

 

#konst #kiosk #Pizzeria #Giddegrillen #innegård #arkitekt #Fransk #Bruce

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards