Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 mars 2023

Av Malin wiper - 28 mars 2023 13:30


 

Jag skrev i går att vi bara skulle ha så lite tavlor som möjligt över sängen men det blev två till ändå. Det blev lite tomt så vi fyllde ut lite och nu är vi nöjda. Synd att man inte får fram riktigt på bild hur bra det blev. På denna säng har vi inget bakstycke som på förra men vi kanske sätter upp nån hylla eller nåt senare


 

Denna tavla är en av två som vi satt upp i går på min sida. Det är en tavla som min man vunnit på Italienska föreningen i Katrinehelm så han har vunnit tavlor till och med 3 gånger. Vi var med där ett tag och lärde oss även lite italienska ord men sen rann allt ut i sanden då jag blev dålig efter en operation. Tavlan är gjord av en Italiensk konstnär som jag glömt namnet på. Det skall stå nånstans i bloggen men sökfunktionen har inte fungerat på min blogg på jättelänge. Vi gillar tavlan där ansiktet ser lite vakande ut


 

På min mans sida av sängen så satt vi dit denna tavla i form av blommor men det står ingen signatur. Den har min man fått efter sin mamma så det är ett minne

 

Klicka här för  att se en ringduva jag fotade 2017 och sen ramade in. Den har nu hamnat i köket en bit från svägerskans konsttavlor

 

 

Så här ser min bild ut inramad där den sitter i köket

 

       

Patrice med Dove of Peace


 

Här följer lite bilder som jag tagit på våra olika promenadställen och det var innan vi fick snö igen. I går hade vi minus 6 grader och det snöröjdes för fullt utanför på gatan och även bland husen. När min man kom hem från IKEA i går så såg han att även plugg fattades så det hade dom glömt att ta med fast min man hade skrivit en lista åt dom på IKEA. Han fick ju ändå betala 156 kr så han bestämde sig för att  åkte  iväg till Hälla med bussen istället lite senare och köpte plugg så det blev mycket för honom att fixa för att kunna sätta upp vår bokhylla. Beslagen kommer inom 2 veckor till glasdörrarna så inget blir komplett på länge i tv-rummet


       

Så här såg det ut på en centrumgata för några dagar sen. Då var vi tidigt ute så det hade inte samlats så mycket folk än. Det är som skönast då att gå omkring


   

Den här skulpturen har jag fotat många gånger men inte i regnväder


 

Vi gick förbi en tatueringsfirma och där i skyltfönstret såg vi dessa stearinljus i form av händer som gör olika tecken. Stället heter Magiclines Tattoo. Mycket har förändras genom alla årtionden jag levt så när jag var barn och ung så var det bara sjömän och såna som suttit i fängelse som hade tatueringar. Jag kan tycka att det är fint med lagomt med tatueringar och riktigt snygga men när dom tatuerar hela kroppen och ansiktet så finns en risk att dom ångrar sig och då är det för sent. Annars har jag svårt för att bli chockad över nåt numera. 

 

                                   

Clipart Library 

            

Led Zeppelin med Starway to heaven

 

Eftersom jag var inomhus hela dan i går så ville jag åka ut lite så det blev bussen till Hälla Shopping som går direkt dit från oss. Där handlade vi lite som fattades och sen gick vi bara omkring på alla ställen och kollade runt. Dom har både Jysk, Ö & B, Rusta, Willys, ICA Maxi mfl butiker där. Är man ute tidigt så slipper man trängas med folk i dessa tider. Efter ett tag kom solen och det blev lite varmare och helt vindstilla. Det händer nåt hela tiden nu i vår lägenhet och i dag skall min man sätta ihop bokhyllan men dörrarna får vi vänta med tills IKEA skickar oss gångjärnen. Vi promenerade omkring så pass mycket så appen visade på 3,64 km. Vi skall ut en gång till och då på en riktig promenad i naturen. Nu önskar jag er en härlig tisdag mina kära besökare. Sköt om er.

 

                                    

Jag hade skrivit en shoppinglista med sånt vi skulle köpa eller kolla på. Tyvärr så glömde jag den men hjärnkontoret är tydligen öppet fortfarande så jag kom ihåg allt ändå. Nu skall jag ändå börja skriva in på mobilen istället för den har man ju alltid med sig



#tavlor #ringduva #Patrice #centrumgata #Tattoo #stearinljus

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards