Öppen Ridå

Alla inlägg den 29 mars 2023

Av Malin wiper - 29 mars 2023 16:45


  

Så här såg det ut på våra två byråer där skrivare med scanner står, vår elefantlampa, en kruka och en spegel. Jag var inte riktigt nöjd för lampskärmen kändes för mörk och dyster

 

 

Därför ser det ut så här nu. Köpte en ny lampskärm till vår elefantlampa och den är ljusare än den andra och i plisserat tyg. Sen ställde jag lampan emellan spegel och kruka. Nu är vi båda nöjda

 

Klicka här för att se vart man kan köpa elefant lampan på nätet. Min man fick den i present av mig för flera år sedan till sin datorplats. Klicka här för att se vart den stod då

 

       

Paul Barton spelar här piano för en 80 år gammal elefant. Stycket heter Clair de lune

 

                                                  

 

Sen har vi satt upp denna tavla vid min mans datorplats för den passar så bra till den som hänger över byråerna. Den har jag fått av mina föräldrar för ett antal år sedan. Min pappa var föreståndare under några år på W:6 i Sundsvall och vi bodde i en bostad i samma hus och stadsbiblioteket låg i detta hus också. Dit kom konstnärer och hängde ut sina tavlor och det var många andra evenemang också. Vi tre syskon har alla fått både ärva och fått tavlor i förväg. Jag har ramat om tavlan för ett antal år sedan i och med att ramen var så sliten. Jag kallar den för "Kameliadamen". Det finns en film från 1936 som heter Kameliadamen

 

Klicka här för att se hur W:6 huset ser ut nu. Numera kallas det för Tornhuset. Innan dess var det ett kårhus ett tag. Hoppas dom inte förstört alla fina salar som förut var K-märkta och det var dessutom hela huset. Min pappa hade sitt kontor i tornrummet 

 

Klicka här för att se en av dom flera fina salar som dom bevarat. Där har jag fått servera kaffe till föreningar många gånger och tjänat fickpengar då jag var tonåring. Klicka här för att komma in på ett inlägg och läsa om en del av mina W:6 minnen

 

  

Detta sitter på baksidan av tavlan och konstnären heter Arne Sandqvist. Vad jag kan se på nätet så ser jag ingen som ser ut som denna tavla men jag ser att hans oljemålningar har inte folk fått mycket för ca 300 kr. Denna är ju lite speciell så den kan ju inbringa lite mer men vi skall inte sälja den för den har följt med mig genom åren och jag gillar den. 

 

 

Vi promenerade till Lidl Gryta häromdan som ligger 1,9 km från vår bostad. Där köpte vi allt detta och vi blev överrakade att det bara gick på 170 kr. Det kostar ju nästan en fika ute numera. Där finns även ICA Kvantum och lite andra butiker och matställen 


        

Förutom morötter och palsternackor så köpte vi detta ovan. Klicka på bilderna så blir dom större.

 

 

I dag snöar det för fullt men är inte så kallt. Vi har varit ute och handlat i dag också men 14.00 så kom en elektriker till oss som skulle installera vår tvättmaskin och firman heter Veterankraft. Dom tar 800 kr för att installera tvättmaskiner medans andra firmor vi kollat på här tar ca 2.700 kr. Han som dök upp var proffsig och vänlig och det gick rätt snabbt så vi är supernöjda

 

 

Nu har mitt hår fått växa vilt så det är dags för att ändå toppa lite men bara några cm. Jag skall leta på nätet efter en passande frisering. Vi har hur många som helst här. I går promenerade vi 7 km så vi börjar komma ut på banan igen

 

        

Sheryl Crow NPR Music Tiny desk consert 

 

Nu skall vi fortsätta att fixa lite hemma och sen skall vi ut och promenera igen i vårt vinterlandskap. Jag börjar bli bättre i min rygg men helt bra blir jag aldrig i och med mina arbetsskador men man står ut med saker till en viss gräns. 

 

          Nu kvittrar jag vidare och önskar er en fortsatt fin onsdag                             

 


 

#lampskärm #Paul #Arne #Gryta #snöar #hår #Sheryl

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2023 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards