Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 juli 2019

Kerstin Wiklunds underbara ugglor

Av Malin wiper - 9 juli 2019 13:00

  

Min svägerska Kerstin Wiklund som är konstnär har nu skapat nya alster i form av ugglor. Foten ugglorna står på har hon tillverkat av drivved. Hon är så mångkunnig i sitt konstnärsskap. Ugglorna är skapade i lera och dom är makalöst fina. Hon har varit intresserad av att skapa sen hon var tonåring och började med att sy och jag har själv fått ett jättefint lapptäcke av henne som hänger över en av våra gula fotöljer. Hon har även broderat in mitt namn. Kerstin har även sysslat med batik och hon har också sytt kläder. När hennes dotter blivit lite större så började hon på keramikkurs och på den vägen är det

 

animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031          animated-owl-image-0031


   

Alla ugglor har sitt eget uttryck och jag gillar formen på dom. Jag frågade henne om det fanns fler konstnärer i hennes släkt och då berättade hon att hennes pappa var en duktig tecknare  

 

   

      

  

Ytterligare en uggla och den ser så rörande gullig ut i sitt uttryck. Ingen är den andra lik av hennes ugglor.

 

animated-owl-image-0021

 

Här ser ni lite av dom alster hemma hos oss som hon skapat:

 

        

Lapptäcke, lapptäcket på fotöljen, keramikko, keramikskål, fågeltavla i köket Klicka på bilderna så blir dom större 

       

Två fågeltavlor i köket vid fönstret, tavlorna på nära håll, jukort. Vi har ytterligare en tavla som vi skall rama in och då visar jag den och  lite mer av julkort hon gjort. Hon har även skapat tekoppar i keramik och mycket annat

 

I dag har vi varit lite sega och jag själv vaknade 01.00 och kunde inte sova så jag satt mig i vardagsrummet och såg på tv en stund. Vi båda vaknade inte förrens 09.00 så dan blir lite kortare i dag. Vi har ingen sol just nu utan molningt så jag gissar på regn senare. I går var jag inne hela dan men i dag måste jag ut och promenera. Det händer inte så mycket då man inte har bil längre men vi har satt upp oss på en hyrbil längre fram och då skall vi göra allt vi inte kunnat på ett tag. Fast vi har lärt känna samhället här mer nu i och med att vi måste gå till alla ställen. Vi har fått mer kontakt med folk och hamnar ofta i samtal både ute och på Café. Hoppas ni alla får en fin tisdag.

 

                                         Kram från Malin

                      

#Kerstin #Ugglor

 
 
wiolettan

wiolettan

9 juli 2019 19:23

Det var otroligt fina ugglor som din svägerska har gjort. Hon är verkligen konstnärligt lagd. Tänk att kunna skapa så mycket fint med sina egna händer. Hon kan vara så stolt.
De andra sakerna som du visar är också så vackra, var och en på sitt sätt.
Jobbigt att ligga vaken på natten, hoppas att du har "sovit in" tiden nu.
Vi går ju en hel del här också på våra morgonpromenader och kommer ofta i samspråk med folk, mestadels med de som har hundar.
Ha det bra.
Varm kram till dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 juli 2019 19:32

Håller med dig fullständigt och hon hittar på nytt hela tiden. Hon kan verkligen vara stolt. Nu har jag sovit in tiden och mår bättre. Tur att man inte sover dåligt varje natt som en del gör

Ja du så är det för oss också för jag vill ofta fota hundar och då börjar man prata med hundägarna.

Ha en fin kväll
kram från
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 13 maj 07:30

    Nu har skulpturen Aseaströmmen kommit tillbaka på Stora torget efter flera års renovering. Den har verkligen varit saknad. Fundamentet som skulpturen står på är nytt men ser likadant ut som det gamla. Fågelskulpturen som har suttit längst fr...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 15:27


llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll     ...

Av Malin wiper - Söndag 12 maj 08:15

    I fredags promenerade vi lite överallt men bland annat i Vasaparken där dom har en liten vattenoas för fåglar. Där såg jag denna ringduva på stenkanten mot vattnet     Här har en annan ringduva satt sig på en sten ute i vattnet. Det s...

Av Malin wiper - Lördag 11 maj 07:15

    Häromdan på vår promenad så såg vi denna Cadillac De Ville från 1967. Han som äger den kände igen oss för vi har fotat en av hans bilar förut,  så han stannade till och det uppskattas. Det är så härligt att dom snygga veteranbilarna börjar k...

Av Malin wiper - Fredag 10 maj 08:45

    Här kommer lite fler båtar jag fotade när vi skjutsade hem min son till Enköping i söndags den 5 maj. Detta är en liten småbåtshamn                        Jag hade ett filmklipp inne i går med en blå figur som jag inte visste vad det ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Återinvigning av Aseaströmmen 17/5 15.00

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2019 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards