Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 februari 2018

Konstnär Kerstin Wiklund!

Av Malin wiper - 21 februari 2018 08:00


 

Det kom ett paket i dag från min svägerska Kerstin Wiklund. Det visade sig vara två tavlor med hennes fågelkonst som vi fick av henne..  . Vi blev så otroligt glada för hon är fantastiskt skicklig på dessa fåglar som görs i en speciell pappersteknik. Hon får till sånt uttryck så man får gåshud. Som ni ser har hon en egen stil. Vi skall rama in dom snyggt och sätta upp på passande plats där dom kommer i blickfånget. Tavla 2 ser ni längre ner

 

                               


 

Närbild 1. Jag uppskattar dessa verk väldigt mycket

 

                     animated-bird-image-0478         animated-bird-image-0478               animated-bird-image-0478         animated-bird-image-0478                animated-bird-image-0478         animated-bird-image-0478     


 

Närbild 2. Hon har fått till huvudet så det ser lite lurvigt och mjukt ut


  

Här ser ni den andra tavlan, den är full av dramatik


 

Närbild 1 Mina älsklingsdjur är fåglar, katter och kor


                                                   animated-bird-image-0538  


 

Närbild 2

 

     

Free As A Bird med The Beatles. En av två singlar som gavs ut efter John och Georges bortgång. Jag har dom båda på vinyl singel och dom ligger i ett fodral så jag har aldrig spelat dom utan jag köpte låtarna på cd istället. Dom jag har gick bara ut i mindre upplaga.


    

Sen förut har vi fått denna som vi ramade in och satt på en passande plats i köket. Köket är det rum vi gillar mest för ljusinsläppet är som bäst där och man ser tavlan direkt när man kommer in i köket.



 

 

Kerstin håller även på med keramik och denna fina skål har vi fått av henne för några år sedan. Inte nog med det utan hon gör lapptäcken också plus vykort med fåglar och annat.

 

 

                            animated-bird-image-0503  





#Kerstin #Fågelkonst #Tavlor #Dramatik #Beatles #Keramikskål

 
 
Hebbe

Hebbe

21 februari 2018 12:39

Jag vet inte hur turnéplanen ser ut för Gubarna,Uppsala vet jag blir en spelning den 26:e..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 februari 2018 13:08

Jag får hålla ögonen öppna.

Ha en fin dag
kram
Malin

 
Hebbe

Hebbe

21 februari 2018 12:41

Verkar som jag ska få en fin onsdag,solen har hittat fram +4,3 på solsidan just nu..Blir OS koll på Tv nu..Haé Kram.

http://https://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 februari 2018 13:09

Dom flesta kollar OS men jag har inget intresse så jag vet inte vad som hänt

Tänk att ni har plusgrader där

Ha det bra
Malin

 
Veiken

Veiken

22 februari 2018 02:02

Det är otroligt så mycket fint människor kan göra med sina händer. Jag tillhör inte dom tyvärr! Tavlorna ni har fått är ljuvliga! Jag förstår att ni blev glada! Kram

http://veiken.se

Malin wiper

22 februari 2018 07:18

Ja du det är verkligen en gåva en del får. Då kan du nåt annat istället och du är ju en äventyrare.

Vi blev verkligen glada

Ha en jättefin dag
kram
Malin

 
Annelie

Annelie

22 februari 2018 07:32

Jättefina tavlor, jag är så fascinerad av vad folk kan komma på att tillverka.
Riktigt fina, Grattis till er som dessutom har FÅTT dessa tavlor.

Ha nu en finfin torsdag.. // Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Malin wiper

22 februari 2018 09:31

Ja du tänk vilken gåva att kunna skapa nåt sånt. Dom är fulla av känsla, värme och humor

Vi är superglada och håller på att få upp dom på en vägg nu

Ha en jättefin torsdag själv
kramar
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards